18 april 2017 om 10:13
iBOOD

mrSafe

Product expert aanwezig

mrSafe
Bescherming voor jou, je familie en je spullen 

Hoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen. Gelukkig is daar mrSafe, die op een voordelige, begrijpelijke en gemakkelijke manier helpt jouw spullen en geliefden te beschermen. In deze Flash Sale vind je alles wat je nodig hebt voor een gerust hart, van IP-camera's tot antidiefstal fietsverlichting met GPS. Knappe jongen die jou nog wat maakt! 

18 april 2017 om 10:55
Indypendence Gebruiker

Even wat opmerkingen over de stekkerdozen:

Dit systeem werkt goed voor sommige mensen met een standaard pc wat misschien wel handig is om te weten.

Maar let wel op, je moet wel ver zoeken, maar er zijn ook problemen die je kunt hebben als je een afwijkende pc configuratie hebt.

1. Als je toetsenbord en muis op de usb hub van je monitor aangesloten zijn (zodat de kabels makkelijker op je bureau liggen). Als je dan je toetsenbord of muis aantikt om de pc uit standby te halen, gaat niet lukken omdat de monitor echt helemaal uit staat.

2. WiFi printers of LAN printers aangesloten op deze stekkerdoos doen ook niets meer als de pc op standby staat, en als je dan vanaf je laptop of mobiel iets wil printen, dan gaat dat ook niet.

Beantwoorden

18 april 2017 om 13:17
Official Product Expert Mr.Safe Expert Official Product Expert

@Indypendence: Alles wat uitgeschakeld mag worden dient via de Standby Killer aangesloten te worden.

Als je een scherm met USB poorten hebt, en je wilt de USB poorten blijven gebruiken, dan dient het scherm niet via de standby killer aangesloten te worden.

Een printer die door meerdere gebruikers wordt gebruikt dient niet via de standby killer van 1 PC aangesloten te worden.

Beantwoorden

18 april 2017 om 11:47
Purol88 Gebruiker

Ik heb die Alcoholtester vorige keer gekocht. Blijkt niet echt een stabiele lezing te geven.

Beantwoorden

18 april 2017 om 13:26

@ Purol88: De alcoholtester hoort wel een stabiele waarde te geven.

Het is van  belang om het volgende in acht te nemen:

1. Wacht een half uur na de laatste alcoholconsumptie. In ongeveer die tijd wordt de alcohol door het lichaam opgenomen en komt er een juiste meting.

2. Spoel de mond voor de meting met water

Als er dan geen stabiele waarde is, dan graag contact opnemen met support@mrsafe.eu

Beantwoorden

18 april 2017 om 17:58
Inkoop@brainiac Gebruiker

Bij de outdoor camera, zit de beugel daarbij? Hij staat niet op alle foto’s.

Beantwoorden

18 april 2017 om 23:50
MisterRobbie Gebruiker

Ja, die zit erbij.

Beantwoorden

18 april 2017 om 18:25
harolds Gebruiker

Heeft de mrSafe HD Outdoor IP Camera Pro | Plug & Play ook een app voor op de telefoon zodat je deze op afstand kan bekijken?

Beantwoorden

18 april 2017 om 23:52
MisterRobbie Gebruiker

Ja, die app is aanwezig en te downloaden via de bekende portalen.

Beantwoorden

18 april 2017 om 18:37
HN53 Gebruiker

Hoe wordt de mr. Safe outdoorcamera aangesloten? Ik zie een dunne stekkerverbinding die naar de voeding adapter gaat, waar is de dikke stekker voor die erbij ligt?

Beantwoorden

18 april 2017 om 23:57
MisterRobbie Gebruiker

Die dikke stekker is 1 malig nodig om de camera te verbinden met internet. Zorg bij montage buiten dat je beide stekkers in een waterdicht doosje legt.

Beantwoorden

19 april 2017 om 00:13
hanclaaa Gebruiker

Heeft deze camera een gewone web interface, kan ik de met Chrome benaderen zonder extra software te installeren?

Beantwoorden

19 april 2017 om 10:37

De PRO camera’s hebben een webinterface. De beelden worden het best via Internet Explorer bekeken, daar is een plugin voor gemaakt.

Beantwoorden

19 april 2017 om 06:02
p.doesburg Gebruiker

beste mr. Safe Expert, hoe lang is de voedingskabel?

Beantwoorden

19 april 2017 om 10:32

De voedingskabel is 3 meter, dat is de kabel aan de adapter. Deze hebben we extra lang gemaakt.

Beantwoorden

19 april 2017 om 10:31
ekie Gebruiker

Ha! En nog gratis verzenden ook!

Erg slechte deal dus….worden we wederom voor de gek gehouden…..

Beantwoorden

19 april 2017 om 18:16
Moderator Paul Moderator

Ik weet niet of bol.com de prijs inmiddels verhoogd heeft of dat iBOOD de prijs verlaagd heeft, maar €89,95 bij bol.com is veel duurder dan de (huidige) iBOOD-prijs, ook inclusief verzendkosten.

Beantwoorden

19 april 2017 om 10:05
drubibu Gebruiker

De vorige keer een alcoholtester gekocht, doe het niet .Het duurt minimaal 10 min voordat hij het doet,als hij het doet!

Ben al een maand in onderhandeling, stuurt hem op en wordt dan weer terug gestuurd met de opmerking dat hij gemaakt is, maar nog steeds het zelfde probleem.

Als je bij ibood aanklopt voor de garantie geven ze niet thuis. moet je maar oplossen met mr safe.

Aan gezien zij zelf heilig in hun prodoct geloven, kom je niet verder. Geld terug gaat ook niet op omdat je hem niet via hun hebt gekocht.

Allemaal erg triest, dus u bent gewaarschuwd!!!!

Beantwoorden

19 april 2017 om 10:33

@drubibu: TE Group zorgt dat u een werkend product heeft. Kunt u mailen naar johan@mdbtegroup.com ?

Beantwoorden

19 april 2017 om 10:59
drubibu Gebruiker

Heb ik al een paar keer gedaan.

Waarom lukt het dan niet?

Beantwoorden

19 april 2017 om 11:03
drubibu Gebruiker

Ik heb je gemaild.

Beantwoorden

19 april 2017 om 10:05
pappaduna Gebruiker

@MrSafe Expert: De HD IP camera, werkt hij ook op Wifi 5Ghz bandbreedte?

Beantwoorden

19 april 2017 om 10:34

@pappaduna: De IP camera’s werken op 2.4Ghz, niet op 5 Ghz. De reden is dat het bereik van 2.4 Ghz bijna altijd groter is dan het bereik van 5 Ghz.

Beantwoorden

19 april 2017 om 13:00
johnberg51 Gebruiker

@Mr. Safe Expert.

Betreft

mrSafe HD Outdoor IP Camera Pro

Ik zie uit deze camera een kabel komen die weer opsplitst in een 12V DC plug en een snoer met zwart blokje.
Vraag waar is dat zwarte blokje voor, netwerkkabel of zo?
Werkt toch via wifi dus heeft alleen maar 12V DC nodig toch?
Hoe werk je heel die kabeltros weg als ie buiten boven de garage tegen de muur hangt??
Belangrijke vraag: kan dit allemaal niet te moeilijk verwijderd worden en de camera gewoon voorzien van een DC-kabel op lengte?
In mijn geval moet die kabel wel 5m zijn.
Zou wel heeeel praktisch zijn als dit kan.

Beantwoorden

19 april 2017 om 14:51

@Johnberg51: Het zwarte blokje is een netwerkaansluiting. Er staat een voorbeeld-montage met foto’s in de handleiding op onze website downloadEerst stel je de camera in naast je computer. Daarna de camera monteren:

De camera gaat tegen de muur met de bijgeleverde muurbeugel. De kabel naar zo’n grijze waterdichte kabeldoos (excl). Je boort een gat van 1 cm door de muur. Daar gaat van binnenuit de voedingsstekker door (met kabel van 3 meter). In de grijze kabeldoos wordt de voedingsstekker aangesloten op de stekker van de camera, en de camera is operationeel.

Beantwoorden

19 april 2017 om 15:50
johnberg51 Gebruiker

Bedankt Mr. safe expert.

Die DC plug is het probleem niet en kan m.i.z. nog mooier opgelost worden met een stukje krimpkous.

Die (eigenlijk overbodige) netwerkaansluiting krijg je niet door de wartel van een electradoos heen en hangt er dan nutteloos bij.

Hie isoleer je dat ding af tegen vocht e.d.??

Je zou bijna de camere openmaken om te kijken of misschien e.e.a. binnenin met connectoren aangesloten zit en deze gewoon verwijderen en vervangen door een enkel DC-kabeltje.

Beantwoorden

19 april 2017 om 16:08
johnberg51 Gebruiker

@Mr. Safe Expert.

Wat is de diameter van het netwerkblokje? e.e.a. i.v.m. doorvoer wartel.

Is de camera simpel te openen en zijn de netwerk en stroomvoorziening binnenin op de print gesoldeerd of met connectors?

Mijn doel is alles verwijderen en vervangen door een simpel DC-kabeltje.

Beantwoorden

20 april 2017 om 09:29

@ johnberg: In de voorbeeld installatie, zoals deze in de handleiding staat, is de wartel opengesneden en daarna dichtgekit. Daardoor kan met een kleinere wartel volstaan worden. De diameter van het blokje is 29 mm, veel dikker dan de kabel. Bij een internet kabel is de stekker altijd breder dan de kabel zelf. Het blokje is een socket waar de stekker in komt.

Bij het openmaken van de camera en losnemen van de bekabeling kunnen fouten worden gemaakt en vervalt de garantie.

Beantwoorden

19 april 2017 om 16:39
coenvanhoorn Gebruiker

Hallo, kun je ook instellen dat de outdoor camera gaat opnemen bij beweging?

Beantwoorden

20 april 2017 om 09:32

Ja, dat kan. Die functie zit erop.

Let wel op dat beweging niet met een infrarood sensor wordt vastgesteld, maar door beweging in het beeld. Als een struik door de wind wordt bewogen is dat ook beweging en wordt er opgenomen.

Beantwoorden

20 april 2017 om 07:18
drPaultje Gebruiker

Hoe werkt het opladen van de GPS fietslamp? Fiets in de buurt van een stopcontact plaatsen en kabeltje inpluggen? Indien ja, hoe lang is de kabel? En hoe zie je wanneer de batterij bijna leeg is?

Beantwoorden

20 april 2017 om 09:55

Er wordt een USB laadkabel bij de GPS Bike light geleverd. Deze kunt u in een USB lader steken, bijv. van een smartphone of tablet. U kunt deze ook in een powerbank steken om de GPS bike light weer op te laden. De bijgeleverde USB kabel is minder dan 1 meter lang.

Als de batterij bijna leeg is, stuurt de GPS bike light een SMS met een battery low melding.

Beantwoorden

20 april 2017 om 08:16
Bleats Gebruiker

Beste expert,

De stekkerdozen lijken zeer interessant omdat ik nu elke dag een heel aantal apparaten aan moet zetten (drie schermen, speakers, etc). Nu heb ik dus een aantal vragen:

- Kan er nog een stekkerdoos worden aangesloten op een slave zodat ik niet vast zit aan de vier sockets?
- Kan er een stekkerdoos worden aangesloten op de master met meerdere computers zodat de randapparatuur voor meerdere computers aangaat?
- Hoeveel watt moet de master verbruiken willen de slaves aangaan?
- Er zit een heel aantal lampjes op, waarvoor zijn deze? Bij eentje staat namelijk Learning Code.

Alvast bedankt!

Beantwoorden

20 april 2017 om 09:43

De stekkerdoos kan maximaal 16A schakelen. Het schakelmechanisme is in staat om meer dan 4 stopcontacten te schakelen. Dus een stekkerdoos aansluiten achter de 4 stopcontacten is geen probleem voor het schakelmechanisme. Het is niet altijd toegestaan om volgens de geldende elektriciteitsregels (bijvoorbeeld in Belgie) 2 stekkerdozen achter elkaar aan te sluiten.

Meerdere computers kan. Als het laptops zijn is dat geen probleem. Als het desktops zijn, dan kunnen ze uitgeschakeld worden terwijl de software nog actief is. Dat kan een probleem geven in de computer.

De master moet tussen de 20 en 500 watt gebruiken om de overige stopcontacten in te schakelen. Met de ‘learning code’ knop kan je dit wattage instellen.

Er is 1 lampje voor  aan/uit. Er is 1 knopje voor de learning code.

Tevens is er een overspanningsbeveiliging met 2 lampjes: power en protected.

Beantwoorden

20 april 2017 om 08:56
david72 Gebruiker

De “mrSafe Wireless HD IP-camera Pro”, kan je die ook ophangen aan muur/plafond? Of alleen ergens neerzetten?

Beantwoorden

20 april 2017 om 09:45

Er zit een muurbeugel bij.

Tevens kan de camera op zn kop aan het plafond gemonteerd worden. In de software kan je het beeld weer recht zetten. Het is niet nodig ondersteboven naar een scherm te kijken.

Beantwoorden

20 april 2017 om 09:59
david72 Gebruiker

Thanks, besteld!

Beantwoorden

20 april 2017 om 12:24
david72 Gebruiker

Dit gaat toch over de indoor camera?

Beantwoorden

20 april 2017 om 14:51

Zowel de indoor als de outdoor camera hebben een muurbeugel. Zowel bij de indoor als bij de outdoor camera kan het beeld in de software gedraaid worden, waardoor de camera ‘op zn kop’ gemonteerd kan worden. De muurbeugel kan 90 graden gedraaid worden en is ook geschikt voor plafondmontage.

De indoorcamera kan ook zonder muurbeugel, met een schroef door een plafondplaat direct aan een systeemplafond bevestigd worden.

Beantwoorden

20 april 2017 om 14:56
david72 Gebruiker

Bedankt, die info kon ik nergens vinden.

Beantwoorden

20 april 2017 om 12:39
david72 Gebruiker

@Mr.Safe Expert

Is de indoor camera ook te bevestigen aan het plafond? Indien niet cancel ik men order (of stuur ik het terug).

Beantwoorden

20 april 2017 om 14:51

Ja, geen probleem, zie de aanvullende uitleg hierboven

Beantwoorden

20 april 2017 om 20:27
johnberg51 Gebruiker

@Mr.Safe Expert

Ik heb een D-link DIR 880L router met veel mogelijkheden.

Hierbij heb je ook verschillende apps o.a. My D-link lite.

Met deze apps kun je ook camera’s toevoegen, deze ondersteunen direct connect en QR-code.

Vraag: werkt dit ook met de Mr. Safe camera’s?

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:33

Compatibiliteit is bij ons niet bekend. Als ik google gebruik, dan wordt verwezen naar dlink camera’s. Het is mogelijk een gesloten systeem.

Beantwoorden

20 april 2017 om 20:35
justlikeme Gebruiker

Ik heb vorige keer een HD indoor wireless camera gekocht. Gisteren heb ik hem voor het eerste keer geinstalleerd om te gebruiken bij één van ons kamer. Wat blijkt dat ons camera al maanden gebruikt was geweest in het jaar 2014 door iemand anders?? Ja in het jaar 2014? De staat te lezen in de log van de camera. Ik heb gisteren  een klacht neergelegd bij iBood dat het totaal niet kan om tweedehand produkten als nieuw te verkopen. Ik voel me ook niet veilig om hem nog te gebruiken, want de login paswoord staat op de etiket van de camera. De vorige eigenaar kan dat gewoon kopieren.

Maar van Ibood hoor ik niets terug.

Beantwoorden

20 april 2017 om 22:26
Moderator Paul Moderator

Beste justlikeme,

Dat is een vervelende situatie. Helaas is het niet altijd mogelijk om binnen een dag te reageren op een serviceverzoek. Ik zal jouw bericht doorgeven aan de klantenservice.
Heb je voor mij het ticketnummer van dat serviceverzoek?

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:26

@ justlikeme: Ik vermoed dat het gaat om een log file van de PC software, niet van de camera.

In de PC software zitten log files van de 1e testen van deze software.

De PRO camera’s bestonden nog niet in 2014. Als u een MrSafe camera uit de PRO reeks heeft gekocht is het niet van de camera.

Kunt u mij eens een screenshot mailen van deze logfile ? Naar johan@mdbtegroup.com

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:35

Aanvulling: met de software kan het standaard wachtwoord heel makkelijk worden veranderd. Je logt in, bijvoorbeeld met de PC software via WAN. Daarna klik je op het hangslot icoon en wijzig je het wachtwoord.

Beantwoorden

20 april 2017 om 20:51
ErwinHeukels Gebruiker

Voor de Synology NAS gebruikers…. ik heb 3 van die HD Pro camera’s in huis hangen op alle ruimtes met deuren / ramen en neem 30 dagen op op mijn Synology DS213j NAS. Is beetje prutsen maar met de howto info op Tweakers prima gelukt. Wel rekening houden dat je op de Synology max 2 licenties hebt voor camera opname en moest er in mijn geval dus 1 extra aanschaffen voor paar tientjes

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:27

De compatibiliteit van de MrSafe PRO camera’s met Synology is langdurig getest en wordt door veel gebruikers toegepast. Dit is een aanrader !

Beantwoorden

21 april 2017 om 07:00
jhintzbe Gebruiker

Wat is de beeldhoek van de ip camera ?

Beantwoorden

21 april 2017 om 09:31

ongeveer 70 graden.

Beantwoorden

22 april 2017 om 02:01
willy@grip.nl Gebruiker

@ expert: hoe ver schijnt de oplaadbare schijnwerper?

Beantwoorden

22 april 2017 om 08:16
nossie01 Gebruiker

Goedemorgen,

Heeft de mrSafe HD Indoor IP-Camera Pro ook een automatische volg functie? Ik bedoel daarmee dat de camera op een raam of deur gericht is en daarna de persoon volgt?.

En wat is de maximale aantal Gb van de micro SD? Er staat 32Gb maar zie vaak dat er meer geheugen in kan, de 32Gb wordt er dan opgegeven omdat op het moment van het op de markt komen de meest gangbare SD is. Indien 32Gb max is hoeveel uur HD beeld kun je hiermee opnemen?

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie

Beantwoorden

22 april 2017 om 14:08
johnberg51 Gebruiker

Heb de outdoor camera besteld, lijkt mij best wel goed, maar oh wat jammer de manier hoe deze geinstalleerd moet worden.

De netwerkplug (in 90% van alle gevallen overbodig) is echt een aanhangsel wat roet in het eten gooit voor een mooie montage.

Deze moet waterdicht opgeborgen worden en dit kan m.i.z. alleen in een kabeldoos met snijnippels.

Op de site van Mr. Safe staat dit zo ook uitgelegd.

De nippels moeten ingeknipt worden en daarna weer dichtgekit, maar de doos zelf moet ook ingezaagd worden natuurlijk anders kan die vervelende plug er niet doorheen.

Ik vind dit ronduit klunzig, maar ja bijna alle Chinese cameras hebben zo’n stekker er aan hangen.

Een plastic zakje er omheen doen en de DC plug rechstreeks de muur in zou natuurlijk ook kunnen, maar dat ziet er ook niet uit.

En dat alles terwijl een simpel deurbelkabeltje voldoende zou zijn, maar ja dan moet je de camera openmaken en dan vervalt de garantie.

Het is gewoon improviseren, terwijl dit met simpele voorzieningen opgelost had kunnen worden, denk daarbij een een netwerkconnector met rubber afdichtdopje in de camera zelf.

Zo, dat moest ik even kwijt, volgende week aan de slag :)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.