17 mei 2017 om 00:00
iBOOD

AquaParx Waterpret

AquaParx Waterpret
Relaxen in het water

De lente geeft ons een voorsmaakje van hoe heerlijk de zomer zal zijn en dan moeten we daar wel gepast op reageren. Door bijvoorbeeld onze tuin zomerproof te maken met een jacuzzi, een zonnebed of leuke accessoires. Deze vakantie hoef je helemaal niet ver te reizen om te genieten van zon en water!

17 mei 2017 om 00:23
pippe31 Gebruiker

Beste Ibood, natuurlijk wordt hier vaker gemopperd op de adviesprijs en meestal horen we dan van jullie dat het de adviesverkoopprijs van de fabrikant is, In dit geval ben ik echt heel benieuwd naar jullie reden van prijzen. De fabrikant prijst dit bad op zijn eigen website nl 399 en niet 499…

https://www.aquaparx.eu/spa-jacuzzi/ap800spa-opblaasbare-spa-jacuzzi-rond.html

Beantwoorden

17 mei 2017 om 01:27
DornoD Gebruiker

Dat zal de huidige verkoopprijs zijn op de eigen website. Aquaparx is natuurlijk niet verplicht om het bad tegen de adviesprijs te blijven aanbieden. Misschien is de jacuzzi inmiddels wat langer op de markt en zijn ze daarom gezakt met de verkoopprijs.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 09:10
Moderator Bas iBOOD Moderator

De uitleg van DornoD is helemaal correct :-)

Beantwoorden

18 mei 2017 om 11:41
CK-CA Gebruiker

Dat kan goed zijn, maar dat scheelt ook aanzienlijk in de kortingpercentage.
Wat nut heeft het om de adviesprijs te vermelden? Wat is het voordeel ervan?
Want op dit moment wordt het product niet verkocht tegen de adviesprijs.

Nu lijkt het alsof er een megakorting wordt gegeven, terwijl dat niet zo is ;)

Beantwoorden

17 mei 2017 om 00:38
foxathome Gebruiker

Doe mij de ovale maar in de aanbieding, goedkoper, minder water, sneller warm, mooiere kleur, …

Beantwoorden

17 mei 2017 om 09:10
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je kunt onze inkopers hierrrr tippen om deze de volgende keer aan te bieden.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 00:51
Dennisvdweg Gebruiker
17 mei 2017 om 00:56
powernout Gebruiker

Wat? Geen paarse krokodil?

Inkoppertje…

Beantwoorden

17 mei 2017 om 02:36
MaikelvErp7779 Gebruiker

Aquaparx Spa Jacuzzi 800 liter 120 Massagejets

Op 20 april heb ik bovenstaande opblaas jacuzzi gekocht op Ibood. Op het eerste gezicht een leuke aanbieding en een leuk alternatief voor een veel te dure echte jacuzzi van minimaal een paar duizend euro.

Op 28 april werd de jacuzzi geleverd en het uitpakken en opzetten was kinderspel en kan echt iedereen. Eenmaal opgewarmt, wat bij koudwater wel een 24uur duurt, want de jacuzzi kan het water met 3 graden per uur ongeveer verwarmen. Dus als je hem snel in gebruik wilt nemen kun je hem het beste met warm water vullen, zodat hij niet hoeft op te warmen.

En ja het is echt heerlijk om erin te zetten. 40 graden kan hij makkelijk worden soms zelfs 42 graden en dat is voor mij persoonlijk zelf te heet. De eerste dag was ik helemaal happy met mijn aankoop tot op dag 2 de filter en warmtepomp erg veel geluid gingen maken. Zelfs zo erg dat het storent werd om de jacuzzi aan te laten wanneer hij niet in gebruik is en je normaal met elkaar in de buurt van de jacuzzi wilde praten. De derde dag merkt ik dat het water niet warmer meer werd dan 33 graden, terwijl de warmtepomp continu om max stond te draaien. Wel gaf het display aan dat de jacuzzi 40 graden heet was. Na het met een andere termometer nagemeten te hebben klopte mijn vermoeden idd. 33 graden werd hij terwijl de wamtepomp de hele nacht maiximaal had verwarmt.

Op de derde dag direct rechtstreeks gebeld met Aquaparx. Ze begrepen het probleem en wilde me een gratis retouretiket mailen zodat ik het nogal omvangrijke product met doos wilde terug sturen voor garantie reparatie. Omdat ik vanaf dat moment 2 weken vakantie had was terugsturen voor reparatie voor mij geen optie, zeker niet als Aquaparx zelf aan geeft dat het 14 dagen kan duren voor ik hem terug ontvang. Dan had ik er dus de hele vakantie niets aan gehad. Vandaar dat ik besloot geen gebruik te maken van het gratis terug sturen van de jacuzzi, maar de volgense ochtend zelf langs Aquaparx ben gegaan gevestigd in Zevenaar (dat is bijna 1,5 uur rijden enkele reis vanuit Braband. Eenmaal aangekomen waren de mensen erg vriendelijk en stond ik binnen 5 minuten weer buiten met een nieuw exemplaar van hetzelfde prosduct. Voor ik er heen reed moest ik eerst de 800 liter water eruit scheppen en pompen en daarna de 2 dagen eerder opgeblazen en gevulde jacuzzi weer inpakken voor transport. Dag 800 liter opgewarmd water…!! En dag een halve vakantiedag van mezelf. Toen weer 1,5 uur terug gereden en eenmaal thuis aangekomen en ruim 35 euro aan benzine lichter snel de jacuzzi weer uitgevouwen en opgeblazen en vervolgens weer gevuld emmer voor emmer met warm water uit de keukenkraan. Ik had al een avond verspeeld dat ik niet in de jacuzzi kon en wilde er dezelfde avond eindelijk alsnog van kunnen genieten. Deze filter en warmtepomp waren beduidend stiller en dat stelde me enigsinds gerust. Vervolgens een dag of 10 heerlijk van de jacuzzi kunnen genieten samen met de vrouw en helemaal happy met onze aankoop. Tot we vanmorgen de hoes van de jacuzzi opende en het display aangaf dat het water nog maar 32 graden was terwijl ik hem continu op 39 graden had ingesteld om hem op temperatuur te houden. Ook maakte de filter en warmtepomp weer een stuk meer herrie. Ik wist dus direct hoelaat het was! Binnen 2 x hetzelfde defect is of heeeeel veeel pech of een kwaaltje van de jacuzzi. Meteen weer direct geschakeld met een medewerker van Aquaparx, die dood leuk zeiden dat ik wel een pechvogel ben en of ik wel de jacuzzi op de juiste manier gebruikte en onderhield?! Nou ik heb alles exact volgens het boekje gedaan en onderhoud hem echt keurig. Doe zowat elke dag een PH meting van het water en zorg dat zowel de chloor als de PH-waardes perfect blijven door Chloor en PH+ of PH- aan het water toe te voegen. Ook de filter had ik na 7 dagen vervangenvoor een nieuwe, zodat de oude in de vaatwasser kon worden gereinigt. Omdat ik het heerlijk vind wanneer ik voor het slapen gaan even kan bubbelen heb ik weer een afspraak gemaakt dat ik morgen ochtend naar Zevenaar rijd zodat ik morgenavond wel gewoon lekker in de jacuzzi kan en dus morgen middag de jacuzzi die ik zojuist voor voor de 2de keer heb laten leeglopen (doe je normaal max 1 x per maand bij het gebruik van Chloor) en leeg heb laten lopen en weer heb ingepakt. Toen ik vroeg aan de medewerker van Aquaparx of zij deze keer mijn nogal hoge benzine kosten wilde vergoeden of erin tegemoed wilde komen. Nee was het antwoord direct. Ook alwas dit al de 2 de keer bij mij in nog geen 14 dagen. Dus morgen rijd ik waarschijnlijk weer (zwaar ontevreden 1,5 uur heen en terug naar Veenendaal) en verrijd ik weer minimaal 35 euro benzine. Beetje jammer van Aquaparx dan geen andere oplossing willen bieden zoals aankoopbedrag terug storten en jacuzzi retour nemen. Ik had 2 opties of met hoge kosten zelf langs gaan en morgen avond weer kunnen bubbelen of de jacuzzi kostenloos retour sturen en 14 dagen met dit heerlijke weer mijn aankoop kwijt zijn. Nou dit defect 2 x in nog geen 14 dagen, lijkt me geen toeval. Ik denk dat dit een kwaaltje is van het product en het met de derde weer na enkele dagen of weken hetzelfde zal gaan. BEDENK JE DUS VOOR DAT JE DIT PRODUCT KOOPT, DAT HET JE VEEL WATER, CHLOOR TABLETTEN, ERGERNIS EN TIJD KAN GAAN KOSTEN! Achteraf spijt dat ik toch niet voor een INTEX of ander A merk ben gegaan die een paar 100 euro duurder waren, maar waarschijnlijk wel van betere kwaliteit zijn. En het dus geen inspanning was geworden deze aankoop maar een echte manier van ontspanning! Dan maar 200 euro extra!

Beantwoorden

17 mei 2017 om 04:52
alexanderpas Gebruiker

Ik snap je frustratie en het ding hoort natuurlijk goed te zijn. Maar als ik je bedragen even afzet tegen wat je alleen al aan stroom kwijt bent per dag? Dat is al zo’n 10 euro. Ik hoop dat je daar rekening mee houdt, want dat telt flink op als je hem het hele jaar wilt blijven gebruiken. Daarbij vallen de chloortabletten, die 800 liter water en zelfs de benzinekosten in het niets.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 09:12
Dubbele-muismat Gebruiker

Tnx voor t delen van je ervaringen. Wilde inderdaad weten of hij lekker was en goed warm werd (los van een defectje), ja dus. Dus ik ga ervoor, thanks nogmaals!

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:16
foxathome Gebruiker

10 Euro per dag???
Berekening graag :P
Ik kom op maximaal 8 Euro als hij 24 uur per dag op zijn hoogste stand aan het verwarmen is en jij weet ook dat hij niet continu aan hoeft te staan…

Beantwoorden

18 mei 2017 om 00:47
alexanderpas Gebruiker

Haha dat weet ik idd, daar heb ik geen rekening mee gehouden én gerekend met 25 cent per kwh. Die bubbels zijn sowieso vaan uit natuurlijk. Met verwarmen ligt het aan de persoon. Ik las hier in de tekst dat die warm gehouden werd. En hij zal opgeblazen moeten blijven.

Maar lastig inschatten. Ik zit veel te hoog, maar mijn ervaring is dat mensen dat nog wel eens uit het oog verliezen omdat de kosten die je gelijk maakt, gelijk in je portemonnee te voelen is, terwijl stroom bv pas veel later met de afrekening opvalt. Soms kan het snel uit om inderdaad bij aanschaf een paar honderd euro meer uit te geven en daardoor een beter geïsoleerde tobbe te hebben. Ik kan me ook niet echt aan de indruk onttrekken dat continue gebruik niet echt is waar deze voor in de markt is gezet. Doel van dit apparaat is volgens mij meer lekker tijdens bv de zomervakantie voor een kortere periode. Dan is stroomgebruik gelijk minder van belang wellicht.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:09
mennoklein Gebruiker

Je bent inderdaad een hoop geld kwijt aan elektra.

Korte berekening 1200 Wh * 24 uur = 28.8KWh ~ 5,16 euro per dag * 365 dagen = 1883,40 euro!

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:18
foxathome Gebruiker

Dat is ook de reden dat ik twijfel, maar het plezier moet je dan gaan afwegen tegen de kosten….
Je kan hem ook alleen op verwarmen zetten uren voordat je weet dat je er in wilt gaan.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 13:38
mboterma Gebruiker

Je bent de pomp/filter vergeten en het bubbel verbruik als je er in zit.

Tevens mag je er van uit gaan dat de kachel 70% van de tijd aan staat.

Dus als we uitgaan van een gemiddelde kWh prijs van 0.19 cent:

1200W + 30W => 1.23kW * 24h =>  29.52kWh * 0,70 => 20.66kWh

2 uur per dag bubbelen => 600W * 2h => 1,2kWh

20.66kWh + 1.2kWh = 21.86kWh * 0.19 = 5,83 = 4.15 euro per dag

Beantwoorden

17 mei 2017 om 15:34
foxathome Gebruiker

Ik wacht wel op de langwerpige versie voor 2-4 personen. Deze heeft 550 liter en dus veel minder om warm te houden.
Vergeet niet dat je het ding ook gewoon aan kan zetten wanneer je er in gaat of even terugrekenen hoeveel uur eerder je hem dan aan moet zetten. Dan vallen de kosten wel mee :-)

Beantwoorden

18 mei 2017 om 02:25
Yvonne1968 Gebruiker

Ik wil wel eens weten hoe je 4 mensen in een diameter van 133 cm kunt proppen zoals bij de specs beschreven staat. Bedoelen ze dan 4 kleuters met ‘mensen’? 4 volwassenen zullen er niet in gaan passen lijkt me…..in ieder geval niet zittend. ;-)

Beantwoorden

18 mei 2017 om 04:42
rondekloet Gebruiker

Ook spannend is de snelheid waarmee het bad zou moeten verwarmen: 2 – 3 graden/uur. Ooit heb ik geleerd dat er om 800 liter water 1 graad te verwarmen 800 x 1000 x 4,2 / (60 x 60) = 933W nodig is. Je haalt dus maximaal zo’n 1,3 graden/uur.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.