11 augustus 2018 om 00:00
iBOOD

Rocketbook Everlast Herbruikbare Notebook

Rocketbook Everlast Herbruikbare Notebook

Met deze Rocketbook Everlast Notebook digitaliseer je aantekeningen zonder het gevoel van pen op papier kwijt te raken. Stuur jouw notities gemakkelijk door naar je mailbox, Google Drive of Dropbox.

Specificaties

Merk: Rocketbook
Type: Everlast Notebook
Garantie: 2 jaar

• 36 herbruikbare pagina's
  • Inclusief pen en microvezeldoekje
  • Verstuur je content met de Rocketbook app

Letter afmetingen: 21.59 cm x 27.94 cm
Executive afmetingen: 15.24 cm x 22.35 cm
Bedrukking: Stippen
Kleur: Zwart:

11 augustus 2018 om 00:07
plucky Gebruiker

Hoe werkt dit voor linkshandige mensen, is dit met een soort vloeibare inkt of is dit gelijk droog?

Linkshandigen vegen over het algemeen namelijk sneller door hun “vers” geschreven tekst… :(

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 00:16
u4ea126 Gebruiker

Toch niet ideaal lijkt me. Volgens een review duurt het tot 15 seconden voor dat de inkt gedroogd is.

https://www.youtube.com/watch?v=U9Kas8l38Kc

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 07:37
CyberGeer Gebruiker

Het advies is dan om een pen met een 0.5 punt te kopen (standaard wordt er een 0.7 bijgeleverd). Die droogt sneller op.

Het papier heeft een speciale coating waarop de inkt zich moet hechten en dat duurt heel even. Maar het is niet zo dat je direct vlekken zult krijgen.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 10:36
Erikvereijken Gebruiker

Plucky, komt dit omdat je 2 linker handen hebt?

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 00:17
techno2004 Gebruiker

je kan toch van elke notitie een PDF maken al was het inscannen ???? en wisbaar boekje met speciale pennen…sorry ligt het aan mij of is dit zinloos? voor de prijs kan je al wat notitieblokjes kopen voor paar jaar :)

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 00:32
alexanderpas Gebruiker

Op zich ook mijn gedachte. Maar als je mijn papieren blokjes na een paar dagen ziet… Haha. Ik vind de icoontjesfunctie wel onwijs handig eigenlijk.

Lijkt me ideaal voor combi Office Lens en OneNote, wat ik nu gebruik. Dat ik een symbool of nummer in de hoek schrijf, waardoor direct de plaats in OneNote bepaalt wordt. Op zich werkt het nu ook, maar vooral als verschillende notities naar andere notes moeten, kost het wat tijd. Daarom pleur ik ze vaak in uitzoekmap en verplaats ze daarna.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 01:27
Moderator Niek Moderator

Goedenacht,

Het werkt ook heel handig weet ik uit eigen ervaring. Daarnaast scheelt het ook heel wat papier verbruik ;-)

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 00:54
Evannoord Gebruiker

@Ibood, wat is de dikte van de pen die hierbij zit?

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 01:28
Moderator Niek Moderator

Goedenacht Evannoord,

Dit ga ik proberen te achterhalen!

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 07:34
CyberGeer Gebruiker

Er zit standaard een 0.7 pen bij.

Maar via verschillende Nederlandse/Belgische website kun je ook 0.5 pennen en markeerstiften kopen.

Ik heb zelf bij de plaatselijke Bruna een aantal extra kleuren aangeschaft. En  in België verkoopt de FNAC deze pennen ook.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 10:08
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen CyberGeer,

Bedankt voor de aanvulling :-)

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 03:50
alexanderpas Gebruiker

Omdat ik het zo’n leuk ding vind en me de iconenfunctie zo handig lijkt, ben ik op zoek gegaan naar of er zoiets bestaat voor OneNote, omdat ik geen Evernote gebruik. Echter kom ik er achter dat dit hele systeem op zich los van EverNote staat. Ik ben op het verkeerde been gezet door een foutje in de tekst. Daar staat namelijk dat je je content via de EverNote app verstuurt.

In plaats van de Evernote app, gebruik je de losstaande Rocketbook (camera) app. Daar kún je in aangeven dat je het naar Evernote wil versturen, maar je kunt het ook naar OneNote sturen zonder dat je EverNote geinstalleerd hebt. De video geeft aan dat je het naar online opslag kunt sturen (waarvan ik dacht dat je het vanaf daar weer met EverNote moest openen), maar het kan dus inmiddels ook rechtstreeks naar bepaalde werkbladen in OneNote.

Dan heb ik er alsnog niks aan, want ik ben nog iemand die met een  Windows Phone werkt en de Rocketbook app is er uiteraard alleen voor Android en iOs haha. Ik blijf dus nog ff met Office Lens verder werken zonder handige icoontjes op mijn kladblok. Maar voor ieder ander die OneNote gebruikt en wél de app kan draaien is het misschien handig om te weten dat het niet alleen voor EverNote geschikt is.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 05:45
blackstingray Gebruiker

ik ben ook een Windows Phone gebruiker, maar doordat Microsoft de ontwikkeling van Windows Phone stop gezet heeft, lijk het mij dat je je hier niet op blind moet staren. Zelf zal ik overstappen op iPhone, waarmee het probleem opgelost is.

ps. Er zullen ook geen andere apps meer komen of geüpdatete worden voor Windows Phone….

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 07:45
CyberGeer Gebruiker

Waarschijnlijk werd de naam Everlast verward met EverNote. Maar ze hebben inderdaad niets met elkaar ge maken. Via de Rocketbook App kun je wel een notitie opslaan in EverNote, maar ook op vele andere manieren.

Voor de Everlast was er de Rocketbook Wave. Die maakt gebuik van dezelfde app, maar het uitwissen van de pagina`s gebeurd door het boek enkele seconden in de magnetron te leggen (serieus). Dat kan echter maar maximaal 5 keer en dan wekt het niet meer.

De Everlast kun je echter net zo vaak hergebruiken als je wilt. Ze hebben er wel de waarschuwing opgezet dat je hem nooit in de magnetron mag leggen (het blijven Amerikanen ????).

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 10:12
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen allen,

Dit zal inderdaad een typefoutje zijn. Bedankt voor het melden ik ga het even doorgeven, zodat het aangepast kan worden.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 23:49
alexanderpas Gebruiker

Ik staar me op zich niet blind op Windows, als groot fan volg ik het op de voet. Maar mijn toestel werkt beter dan uit de doos en ik vind vrijwel alles beter werken in de browser op mijn Windows phone dan in apps op andere telefoons. Ik heb niet zoveel met apps, volgens mij wordt dat überhaupt minder belangrijk in de toekomst. Maar goed, ik denk dat ik nog een hele tijd  met mijn telefoon vooruit kan. Tot het bittere eind haha. Ik weet ook nog niet waar ik naar over ga uiteindelijk. Ik weet wel dat Office Lens geweldig werkt. Op zich werkt dat vast ook geweldig met dit noteblockje.

Er zijn twee pluspunten aan dit product. Altijd een stevig notitieblok, die je kunt hergebruiken. En de iconen om direct naar bepaalde plek te versturen. Dat laatste ben ik vooral erg gecharmeerd van, maar dat werkt het komende jaar dus nog niet voor mij. Verder nadeel is tijd die het kost om het ding schoon te maken en na x aantal keer wordt de kwaliteit minder en je moet speciale pen hebben. Plus de app werkt minder goed dan Office lens en ik zit met die qr code in beeld via Office lens, omdat die hem meeneemt ik zijn afbeelding.

Alles bij elkaar voor mij reden om er nog niet naar over te gaan. Maar ik volg de ontwikkelingen met interesse. Ik hou van zo gestroomlijnd werken als mogelijk. Ooit de reden om naar Windows Phone te gaan ;-)

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 08:01
PollareBelgie Gebruiker

Super tool, gebruik het elke dag.

Veel aangenamer/goedkoper dan schrijven op scherm (Surface, tablet, iPad PRO) en tegelijk veel handiger dan notaboekjes (alles digitaal beschikbaar, 1 boekje & digitaal archief dat nooit vol geraakt vs. stapel schriftjes na verloop). Voor mij geen Moleskine meer.

Grootse voordeel vind ik dat dit werkt met standaard cloud-applicaties (dus GEEN proprietary cloud-applicatie met maandelijks abonnement). éénmalige aankoop aan 30€ en dan enkel nog wat pennen (ik heb multi-color, met 0,5)

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 08:41
Soulflame Gebruiker

Ik heb de executive versie een paar maanden terug bij een andere dag site gekocht voor een vergelijkbare prijs.

Echt heel erg tevreden mee! Ik verslond een kladblok per maand ofzo en nu alles in de rocket book. Het voordeel dat het uitwisbaar is, is al erg handig, en als je echt iets moet bewaren, hup richting mail of google Google drive.

De executive versie heeft 36 paginas maar ik heb nooit meer dan 15 pagina’s vol voordat ik weer wat leeg veeg.

Helaas net van de week een collega gehad die met zijn per iets wilde toelichten op mijn Everlast, en was net te laat met STOP. Dus op 1 pagina nu helaas een klein krasje met pen.

Ik vind het in ieder geval ideaal en voor het geld is het zeker de hok waard als je twijfelt!!

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 10:09
peetpp Gebruiker

heb het een 4-tal maanden geleden ook gekocht bij de ééndagsvlieg, wel 2 euro duurder maar ook 2 euro minder verzendigskosten, gebruik het geregeld en het werkt idd erg handig, wel wee spijtig dat iBood haar Belgische klanten weeral dubbele verzendingskosten laat ophoesten :(

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 10:23
Arny Gebruiker

Ik heb Rocketbook ook een aantal weken geleden gekocht bij een andere dagaanbieder. Vond het een beetje een gok maar nu vind ik hem toch wel handig. Zit vaak in vergadering en geklooi met ipads / laptops is toch minder fijn dan lekker krassen met een pen. Even een fotootje met de app en alles staat in OneNote of mail. Last van vlekkerige inkt heb ik nauwelijks. Alleen dat schoonvegen met een vochtig doekje vind ik minder. Zit te toch met een vochtige microvezeldoekje en een wat vochtige Rocketbook op kantoor. Net wat minder handig. Verder ben ik er blij mee en gebruik hem eigenlijk heel vaak.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 10:24
Arny Gebruiker

Zit te toch = Zit je toch

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 10:34
Erikkie7 Gebruiker

Maar met 36 pagina’s kan je toch op een willekeurig moment er voor kiezen om alles weer schoon te vegen? Of ga je erg snel door de pagina’s heen op een dag?

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 10:43
Arny Gebruiker

Jazeker, maar dan zit je dus op kantoor met een vochtig doekje en ietwat vochtige pagina’s. Beetje first-world problem maar kan toch onhandig zijn.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 11:40
Erikkie7 Gebruiker

Ik bedoelde meer, waarom maak je de pagina’s niet thuis schoon na een dag werken?

Of verbruik je de pagina’s zo snel dat je wel op een werkdag zelf al moet gaan schoonmaken?

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 12:15
Koksie Gebruiker

Zijn de .pdf bestanden te bewerken? Kun je later op je laptop de .pdf bestande n bewerken, dwz tekst markeren, selecteren, kopieren? Kun je er tekst bijzetten? Of zijn het min of meer plaatjes/foto’s waarvan je de teksten niet meer kunt bewerken?

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 13:25
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Je kan in de Rocketbook app zelf niks bewerken, deze scant stuurt alleen door. Dat kun je ook volledig automatisch laten doen, dus zodra de pagina gescand is zal die direct versturen naar je gekozen locatie/platform waar je wel kunt bewerken.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 17:01
Koksie Gebruiker

Dank je voor je reactie. Er zit nogal een verschil tussen diverse typen .pdf files. Sommigen zijn min of meer foto’s van wat je geschreven hebt, alsof je met een scanner een scan maakt. Daar kun je dus niets meer aan bewerken in Acrobat op je laptop, het plaatje is 1 geheel en je kunt niet markeren, selecteren, toevoegen, etc.

Andere typen .pdf files kun je wel bewerken. Mijn vraag is dan ook concreet: kun je de .pdf file bewerken of is het in wezen 1 grote foto waar je alleen de hele foto kunt bewerken maar niet de losse zinnen.

Zet ie ook handgeschreven tekst om in blokletters oid of is het gewoon een scan?

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 17:34
peetpp Gebruiker

het is gewoon een scan of grote foto, vind het wel handig werken maar het kan dus niet wat jij bedoeld

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 17:39
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Koksie,

Ik heb het even opgezocht en momenteel kun je volgens mij je scan nog niet bewerken. Markeren in PDF lukt misschien nog wel, maar de informatie hierover is erg vaag. Ze geven wel aan bezig te zijn met de app om het mogelijk te maken scans wel te bewerken.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 22:24
Koksie Gebruiker

Helder, dank je.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 12:39
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Super handig ding dit! Heb deze nu een paar maanden, ik hoef geen normaal notitieblok meer. Schrijft heel fijn en soepel, makkelijk en netjes uit te wissen bij een foutje (je kunt ook met de bovenkant van de pen gummen) en de Rocketbook app werkt super snel en simpel. Kortom echt een aanrader!!

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 13:15
Erikkie7 Gebruiker

Zijn er naast de afmetingen meer verschillen tussen de “letter” en de “executive”. Iemand die advies kan geven over wat hij/zij het meest fijne model vindt (en waarom)?

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of de PDF’s nog te bewerken zijn.

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 16:17
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Erikkie7,

Ik heb verder geen verschillen kunnen vinden tussen beide. Je andere vraag is hierboven al benatwoort :-)

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 19:00
Erikkie7 Gebruiker

Dank je Niek. Ik zie dat je de info over de scans nog verder hebt aangevuld. Fijn

Hopelijk gaat die funxtionalfuncter komen want dat zou erg prettig zijn.

Er zijn iig 2 “Letter” Rocketbooks onderweg naar mij binnenkort

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 19:01
Erikkie7 Gebruiker

Uhm, *functionaliteit

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 22:26
Koksie Gebruiker

Wat is nou precies het verschil met een gewoon kladblok gebruiken, daar een scan of foto van maken en die archiveren? Alleen dat je in dit geval de blz kunt wissen en opnieuw beschrijven? Ik vind het een interessant product maar ik krijg er nog niet echt de vinger achter waarom ik er 1 zou kopen…

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 23:33
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Koksie,

Het grootste voordeel is natuurlijk dat je hem kunt blijven hergebruiken. Daarnaast is het erg handig dat je eenvoudig de bestanden naar programma’s zoals bijvoorbeeld google drive kunt uploaden door dit te markeren. Ook zijn ze nog druk bezig met het verder ontwikkelen van de app en daar verwacht ik ook nog wel wat leuke dingen van :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.