Met deze Toshiba Canvio Basics HDD heb je altijd en overal toegang tot je belangrijkste bestanden.
Merk: Toshiba
Type: Canvio Basics 2.5" HDD (2 Terabyte)
Garantie: 2 jaar
Kenmerken
Systeemvereisten
In de verpakking
Afmetingen en gewicht
Lijkt me handig om je eerst even te verdiepen in een product, voordat je gaat roepen dat iets misleidend is. 2000GB staat gelijk aan 2TB (Terabyte)
Harde schijven van minder dan 1TB (1000GB) worden al bijna niet meer verkocht .sterker nog, 2TB is een beetje de norm geworden. Er zijn zelfs harde schijven met maarliefst 20TB.
20TB is iets te groot volgens mij , de grootste nu in de handel is 12 tb type 3.5 en bij 2.5 type is het 5 TB de max
Goedemorgen jup.deneddy,
Deze schijf heeft 2 terabyte geen 20 :-)
dit was een opmerking voor masterbrain13 die aan gaf Harde schijven van minder dan 1TB (1000GB) worden al bijna niet meer verkocht .sterker nog, 2TB is een beetje de norm geworden. Er zijn zelfs harde schijven met maarliefst 20TB.
dus eerst alles lezen (lol)
Excuus dat stukje had ik inderdaad gemist ;-)
Leuke schijf maar ik kan hier niet echt enthousiast van worden, voor een paar eu meer heb je ook 3TB van een geduchte conculega in iedere winkel.
waar vind je die dan voor een ‘paar euro meer’ ??
Geschikt voor opnemen tv op HDD?
Goedemorgen robert-1976,
Bedoel je rechtstreeks vanaf je tv op deze HDD opnemen?
Dat is de vraag idd, op een USB poort waarbij staat HDD (PanasonicTv)
Dat hangt wat af van het type tv dat je hebt. Ik heb kunnen vinden dat het mogelijk is om op te nemen op een HDD wanneer je tv beschikt over een ingebouwde digitale tuner. Voor meer informatie over opnemen vanaf je tv klik hier.
5Gb/s? dat kan nog eens niet met een nvme ssd, dit is bedrog.
Er staat dan ook Gb/s en niet GB/s …. beetje misleidend maar niet onmogelijk, zie ook hun eigen site, waar wel duidelijker Gbit/s staat…. https://www.toshiba-storage.com/products/toshiba-portable-hard-drives-canvio-basics-2/
Als je het verschil niet weet, m’n beste protchnician, tussen bits en Bytes kun je misschien beter niet reageren en al helemaal termen als ‘bedrog’ voor je houden.
Inderdaad. Als je het niet weet moet je het niet zeggen. Een snelheid van 5Gb/s is de theoretische overdrachtsnelheid van USB 3.0. Dat vertaalt zich in 640 MBps (megabyte) per seconde. Er is geen scenario denkbaar dat dit ook daadwerkelijk gehaald wordt in de praktijk. En de in deze behuizing gemonteerde schijf gaat dat ook echt niet halen. Je mag blij zijn als het in de praktijk rond de 100 a 125 MBps zal zijn. Dus inderdaad is het bedrog.
Volgens mij is 5Gb/s gelijk aan 625 MB/s en geen 640!
Wel handig om je PS4 mee uit te breiden. Helaas geen witte ;-)
SSD of ratelschijf erin?
Goedemorgen roeland.de.windt,
Hier zit geen SSD in.
Edited by: Niek
SSD schijf??? Niek toch…!
Heel scherp Susantigoon! Ik heb het meteen aangepast ;-)
Kun je deze wel/niet formatteren voor OS MAC SYSTEEM?
(Ja ik lees dat het systeem Windows ed. is maar meestal kan het dan toch met Mac gelezen geschreven worden) :-)
Happy day
Goedemorgen Jips,
In de specificaties wordt aangegeven dat dit ook mogelijk is.
Ik kan dit trouwens bevestigen. Ik heb namelijk deze (vooruit, een variant met minder opslaggeheugen) en gebruik hem als back-up schijf voor een MacBook Pro. Je moet hem meteen even formatteren en kiezen voor een ander bestandssysteem. Maar dit is twee tellen werk. Ik meen me wel te herinneren dat er standaard software op stond. Hier heb je (dan) niets aan en gooi je er dan ook meteen mee af.
steeds dat meer willen voor een prijsje etc… hihi 1TB willen mensen 2 TB, an ja er is zelfs 20TB… er zijn ook al SSD schijven voor dezelfde prijs helaas heb je dan mss maar 500GB … en wja waarom geen 20TB?:))))) tegen dat je het vol krijgt (de modale mens met muziek en films) tegen die tijd is ze mss al kapot gedraaid hihi
Toch mooi 14 euro goedkoper dan elders!
Schijf ontvangen en dit weekend eindelijk tijd om eea over te zetten, MAAR: ben sinds GISTER al bezig om 800GB aan audio en video over te zetten, hij doet uren over 200GB, als ik een deel van diezelfde bestanden (250GB bij wijze van test) van dezelfde bron naar een andere schijf overzet (van 3.5″ WD Green 3GB extern in USB3 dock naar 3.5″ Verbatim 3GB in USB3 behuizing, volgens mij zit daar een Seagate schijf in, via dezelfde poorten) is het met een paar minuten bekeken. Ook werd de Toshiba gister en vandaag tijdens het kopiëren van de files een aantal keer vanzelf uitgeworpen, foutmelding ‘toegang geweigerd’ oid en de schijf start dan opnieuw op, errug tof, dan kun je opnieuw beginnen met een paar 100 GB aan files kopiëren.
Heb hem op 2 verschillende USB3 poorten geprobeerd ook, allebei met hetzelfde resultaat, is de schijf gewoon mega traag (SMART waarden in Crystal disk zien er op het eerste gezicht normaal uit), is ie al half verrot of zou het een verrotte kabel zijn? Heb helaas geen extra micro USB3 kabel anders zou ik die wel geprobeerd hebben…
Dat de schijf niet zo supersnel is kan ik mee leven, het hoeft niet in 2 minuten overgezet te zijn wat mij betreft, zolang ie audio en video maar normaal afspeelt, maar dat ie uren bezig is met 800GB, oftewel dat ik 2 dagen spendeer aan het overzetten van files en de schijf dan nog niet eens halfvol i lijkt mij niet normaal…
Oplossingen/meningen???
2000 gb? Onmogelijk…. Misleidend?