4 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Cuisinart Keukenmessen | 11-delig

Cuisinart Keukenmessen

Met deze messenset, bestaande uit vijf verschillende keukenmessen en zes steakmessen, heb je altijd het juiste mes bij de hand voor vrijwel alle toepassingen waarmee een hobbykok te maken krijgt.

Specificaties

Merk: Cuisinart
Type: Classic Keukenmessen | 11-delig
Garantie: 2 jaar

• Incl. beschermhoezen
  • Voor elke toepassing een mes
  • Stevig: lemmet loopt door in handvat

• De keukenmessen zijn voorzien van een beschermhoes (zie tweede productfoto), de steakmessen niet
  • Materiaal: Hoogwaardig carbonstaal (roestvast)

Afmetingen van lemmet:

• Koksmes: 20 cm
  • Santokumes: 18 cm
  • Klein santokumes: 12,5 cm
  • Broodmes: 20 cm
  • Hakmes: 18 cm
  • Steakmessen: 11,5 cm
4 januari 2019 om 00:11
motormuis001 Gebruiker

“Hoogwaardig carbonstaal (roestvast)”? Dat zeggen ze allemaal. Kan dat wat preciezer?

Beantwoorden

4 januari 2019 om 07:13
peterderooij Gebruiker

cuisinart doet op de website geen uitspraak wat voor een staalsoort gebruikt is, lekker vaag.

Wat ik wel weet is dat het heft van deze messen niet geklonken is maar geschroefd en afgedekt met dopjes.

Oppassen met vocht want de gebruikte schroeven roesten snel (al helemaal in een vaatwasser wat sowieso niet goed is) , gaan dan uitzetten en de dopjes laten los.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 09:42
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen motormuis001,

Ik vraag even voor je na welke staalsoort gebruikt is.

#wordtvervolgd

Beantwoorden

4 januari 2019 om 01:14
Tigger1 Gebruiker

Ik heb deze al eens vast gehouden en het zijn wel stevige messen, ze voelen eigenlijk wel kwaliteitsvol aan voor zo goedkoop te zijn, maar het feit dat de steakmessen getand zijn zegt genoeg denk ik :-) Maar voor deze prijs kan het ook moeilijk anders ;-)

Beantwoorden

4 januari 2019 om 01:55
Susantigoon Gebruiker

Voor deze prijs zul je je niet in de vingers snijden (…), al heb ik er geen hoge pet van op.

Nah ja, wat zal het? Op bijv Amazon zijn er veel die er helemaal mee weglopen, dus wie ben ik? Desnoods kun je ze van de zomer nog als tentharing gebruiken.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 05:54
Riciardo Gebruiker

Even uit interesse, hoeft een steakmes niet getand te zijn dan?

Beantwoorden

4 januari 2019 om 06:18
Kahmann Gebruiker

Nee, een getand mes trekt het vlees kapot. Een glad en goed scherp mes snijdt er mooi doorheen.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 09:47
Susantigoon Gebruiker

Ben ik niet met je eens, teveel bakerpraatjes over kartels of niet.

De tafelmessen van bijv Victorinx (zo ook de ‘Superslicer’ daarvan) zijn ook gekarteld tot en met, maar na ruim 6 jaar dagelijks gebruik nog steeds vlijm- en vlijmscherp en trekken helemaal niets kapot.

Die kunnen zich wat dat betreft ook gemakkelijk meten met Laguiole.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 10:15
ahessler Gebruiker

Nee, een getand mes trekt het vlees kapot. Een glad en goed scherp mes snijdt er mooi doorheen.

Smaakt het dan minder lekker ?????

Beantwoorden

4 januari 2019 om 10:59
Susantigoon Gebruiker

Iets is lekker of iets smaakt goed, net zoiets als “zwaar wegen” en “lang meten”… Tot zover dit gedeelte.

De voornaamste oorzaak van het leeglopen is dat men het vlees niet de gelegenheid geeft om even te laten rusten, maar meteen uit de pan of oven aan stukken snijdt.

Voorts kan het ook zo zijn dat de slager je heeft bedot en gewoon slechte rommel heeft aangesmeerd óf dat je zelf helemaal geen biefstuk of bavette KUNT bakken en alles omtovert tot kogelwerende biefstuk …

Beantwoorden

4 januari 2019 om 07:56
wittie6510 Gebruiker

Sorry hoor, maar waarom geven ze dan in restaurant goedkoper- duurdere klasse gekartelde steakmessen????????

Het structuur van het vlees doet enorm veel in welke richting je snijd, daarom dat u dan het vlees kapot scheurt  Heeft weinig te maken met gekarteld, als het mes maar scherp zijn  Waarom een broodmes wel gekarteld ?…….scherp of niet ….dan is u brood helemaal plat  Dus elk mes heeft wel degelijk een doel!!!!

En voor deze prijs ben je toch een hele tijd geholpen in gewone gezinnen

Dit is zeker geen slecht merk. En voor een goed set messen betaal je algauw 500€…. die dan zoals elk mes bij veelvuldig gebruik steeds geslepen moeten worden!

Beantwoorden

4 januari 2019 om 08:18
peterderooij Gebruiker

Sommige restaurants gebruiken kartelmessen uit commercieel oogpunt , ze hoeven veel minder vaak geslepen te worden.

Blijft een feit dat bij een glad en scherp mes de sappen in het vlees veel beter bewaard blijven waardoor het vlees lekkerder is.

En ja, een broodmes heeft kartels maar brood is geen vlees :-)

Beantwoorden

4 januari 2019 om 09:53
Susantigoon Gebruiker

Een goed en vooral scherp (blijvend) mes is cruciaal, kartels of niet is dan van een lagere orde.

Of dit voor deze set opgaat laat ik in het midden, ik ken de set niet, maar het kan altijd meevallen en zoniet, zie boven…

Beantwoorden

4 januari 2019 om 13:28
Qrious Gebruiker

Leuke discussie hierboven..

Het enige dat mij tegen houdt van het kopen, is dat er geen houten blok oid bij zit om de messen in op te bergen. Met kleine kinderen in huis is het geen optie deze simpelweg in een lade oid te doen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.