9 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Gigabyte Radeon RX 580 Videokaart | 8G MI

Gigabyte Radeon RX 580 Videokaart

Wil je gamen in Full HD zonder beperkingen? Dan is de Radeon RX 580 van Gigabyte dé videokaart voor jou.

Specificaties

Merk: Gigabyte
Type: Radeon RX 580 G8 MI
Garantie: 2 jaar

• 8 GB DDR5 videogeheugen
  • 1355 MHz OC-kloksnelheid
  • Met DVI, HDMI & Display Port

Technisch

• Kloksnelheid: OC-modus: 1355 MHz / Gaming-modus: 1340 MHz
  • Stream processor: 2304
  • Procestechnologie: 14 nm
  • Memory clock: 8000 MHz
  • Geheugen: 8 GB GDDR5
  • Memory bus: 256 bit
  • Card bus: PCI-E 3.0 x 16
  • Max. digitale resolutie: 7680 x 4320
  • Multi-view: 5

Software

• DirextX: 12
  • OpenGL: 4.5

Fysieke eigenschappen

• Aanbevolen PSU: 500 W
  • Voedingsaansluiting: 1x 8-pins
  • Interface: 1x Dual-link DVI-D / 1x HDMI 2.0 / 3x Display Port 1.4
  • PCB-vormfactor: ATX
  • Afmetingen: 40 x 232 x 116 mm 

Verpakkingsinhoud

• 1x Gigabyte Radeon RX 580
  • 1x Handleiding
  • 1x Driver CD 
9 januari 2019 om 00:07
solliee Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 09:21
rmathijssen Gebruiker

231 euro is een heel stuk duurder. Zo “gratis” zijn die spellen dan niet meer hoor.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:04
Moderator Sietse Moderator

Ik zie deze kaart er niet bij staan op de Gigabyte website, dus ben bang voor niet. Voor de zekerheid stuur ik het door. Het is namelijk een promotie vanuit AMD en die maken geen onderscheid in welke type kaart het is

Beantwoorden

9 januari 2019 om 11:00

Garantie hierover kunnen we niet geven. Dus verwacht niet dat ze erbij zitten en probeer het na aanschaf alsnog. Kan het alleen maar meevallen.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 12:04
kikke002 Gebruiker

Je moet een coupon code krijgen van de retailer. In dit geval iBood dus. Als iBood die codes niet verstrekt kun je naar de games fluiten. Of je moet het rechtstreeks bij AMD proberen.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 18:49

Bedankt voor de link, maar ik bedoelde op de actie pagina van Gigabyte bij de modellen die ze hebben. Maar als de vouchers via de retailer zou moeten komen dan zitten ze er zover wij weten niet bij helaas.

Beantwoorden

jos.elders Gebruiker

Wat is hier nou wezenlijk anders aan dan de Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB, dus zonder MI toevoeging?

Beantwoorden

9 januari 2019 om 07:55
LarsDragonbeard Gebruiker

Dit zijn kaarten gericht op de crypto mining markt. De silicoon en kloksnelheden zouden identiek moeten zijn, maar de MI heeft bijv. geen backplate en had in de VS maar 3 maanden garantie. In Europa is 2 jaar bij wet verplicht, dus daar hoeven we ons iets minder zorgen over te maken, maar ik zie het toch sowieso niet als een goed teken…

Beantwoorden

Scooby_Doo Gebruiker
9 januari 2019 om 07:06
rmvaneerden Gebruiker

dat is de kaart van AMD zelf, deze is van Gigabyte.. als je deze er bij pakt op tweakers https://tweakers.net/pricewatch/1111943/gigabyte-radeon-rx-580-gaming-8g-mi.html dan zie je bij het prijsverloop idd dat de kaart in maart voor ongeveer €650,= verkocht werd. Volgens Tweakers kost deze kaart nog minimaal €271,83 als je ergens anders gaat shoppen.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:05
sypack Gebruiker

Inderdaad, dat zijn de miningprijzen en geen retailprijzen. Puur bedrog dit.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:09
upinsmoke Gebruiker

Ik ben trouwe fan van Ibood ! elke dag kijk ik naar de deals, maar van deze deal viel ik achteruit… en niet op een echt positieve manier

dagelijks werk ik in de computerindustrie… ik ken de prijzen en als u echt op dit item 74% zou geven dan zou deze kaart maximum nog 60€ kosten…

wetende dat er weinig van computers echte kennis hebben is dit in mijn ogen schandalig.

Mensen denkende dat je een kaart van 650€ op de kop tikt voor een premium prijsje… helaas, dit is helemaal (voor)gelogen.

En Gigabyte hanteert deze prijzen niet, zal deze nooit hanteren, dus hier wil ik wel een DEFTIGE uitleg over.

deze kaart kost ergens anders maar enkele 10tjes meer… ja enkele ! trek er de dikke ibood verzendkosten af en het zal niet veel schelen

1 verschil, de andere online shops doen tenminste niet alsof ze een gouden ei verkopen.

goeie deal je zal het horen,slechte deal ook :p

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:15
belgium-47 Gebruiker

Yep,

Gelijk heb je DEZE KAART HEEFt NOOIT AAN DEZE PRIJS GESTAAN. Wel is het zo dat dit echt een bodemprijs is. Zowel bij alternate of HIQ24 kost deze kaart inclusif verzendkost, toch 40 Euro goedkoper.

Mooie DEAL, NIET GESCHIKT VOOR OUDERE GAMES ONDER WIN7 (WIN10 home GEEN probleem), Heb zelf de kaart en moet ander besturingssysteem aanschaffen om ze te kunnen gebruiken. Ik ben een professioneel technicus – instucteur en heb alle, echt alle mods toegepast…toch loopt deze kaart vast bij OUDERE games

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:54
MijniBoodaccount Gebruiker

Dan sla ik over – dank voor de tip.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 07:07
rmvaneerden Gebruiker

als je deze er bij pakt op tweakers https://tweakers.net/pricewatch/1111943/gigabyte-radeon-rx-580-gaming-8g-mi.html dan zie je bij het prijsverloop idd dat de kaart in maart voor ongeveer €650,= verkocht werd. Volgens Tweakers kost deze kaart nog minimaal €271,83 als je ergens anders gaat shoppen.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 08:18
misterbennie Gebruiker

@MijniBoodacc

Let wel op wat Belgium-47 zegt, de combinatie WINDOWS 7 en oudere games is niet ideaal.

Op windows10 en oudere games is er geen probleem.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 08:25
HetGezegde Gebruiker

Dit geklaag gaat al jaren door.

1. Het gaat om de adviesprijs die door de fabrikant ooit in den beginne is bepaald. Of het product ooit wel of niet voor die prijs verkocht is geweest, doet er niet toe.

2. Iedereen kan via eender welke prijsvergelijkingssite checken wat de huidige verkoopprijs is en zelf de conclusie trekken of het product het waard is voor de huidige prijs. Als je blindelings op kortingspercentages af gaat (en deze zomaar moet geloven), gaat je portemonnee snel leeg zijn. Een bezoekje langs het Nibud is dan te adviseren.

3. Korting bestaat niet. De verkoper maakt (hopelijk) altijd winst. Als er toch korting wordt uitgedeeld, betekent dat dat je eerder teveel zou betalen. Vaak is korting in het algemeen gewoon een leugen en zijn producten vaak niet eens in prijs verlaagd.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 08:31
DKN86 Gebruiker

Volgens mij is het wel de adviesprijs geweest, maar nu niet meer de marktprijs. Ik snap niet waarom het je uitmaakt of je %korting goed is, het maakt mij enkel uit of de deal goed is.

Ik kan geen betere kaart vinden voor dit bedrag, ik kan deze niet goedkoper vinden. Volgens mij is dat de definitie van een goede deal, maatje

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:58
Rujar Gebruiker

“Mensen denkende dat je een kaart van 650€ op de kop tikt voor een premium prijsje”

Je koopt toch niet iets obv de korting die je krijgt, maar op basis van prijs.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 11:14
Doefas Gebruiker

Punt 1: dat is het probleem bij deze aanbieding. Ik heb laatst nog gelezen bij een aanbieding dat Ibood zelf zei dat ze als uitgangspunt voor de prijs de MSRP hanteren van de fabrikant van het product. De MSRP van de RX 580 is nooit 649 euro geweest. Dit waren een tijd de marktprijzen door tekorten door de mining hype. Nu is Ibood dus met 2 maten aan het meten en dat is gewoon fout!

Punt 2: kan wel zijn, maar deze aanbieding is gewoon misleidend.

Punt 3: hoeft helemaal niet. Als men ergens een overschot van heeft waar ze niet van af komen (door welke reden dan ook), of een batch waar meer dan normaal uitval van is dan willen ze die spullen vaak voor weinig weg doen. Anders kunnen ze het weggooien of weer uit elkaar halen voor hergebruik van de goede onderdelen. Allebei zeer kostbaar, dus dan liever iets dan er niets voor te krijgen.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 11:16
Doefas Gebruiker

Mijn reactie hierboven is @HetGezegde.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 11:43
Staffen Gebruiker

@hetgezegde.

Dat geklaag gaat inderdaad maar door omdat Ibood weigert die adviesprijzen weg te laten. Dat is een weloverwogen keuze van Ibood zelf

Beantwoorden

9 januari 2019 om 18:25
belgium-47 Gebruiker

YEP , THATS the WORD

Beantwoorden

9 januari 2019 om 19:40
Thijsjeurissen Gebruiker

Dat is zoals altijd de adviesprijs, en die zal gewoon kloppen.
Ibood is er ook gewoon duidelijk over dat ze de adviesprijs hanteren, dus deze discussie gaat al jaren nergens meer over.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 20:10
graafie Gebruiker

De mining hype zeker gemist… Het begin van de grafiek geeft een tekort aan kaarten bij introductie. Daarna zakt hij naar de adviesprijs, en daarna weer omhoog door de mining hype.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 20:15
graafie Gebruiker

Normaal gesproken hanteren ze die inderdaad.
Dan zal ik er ook niks over zeggen.
Maar in dit geval hanteren ze hem dus niet.
De mining versie is als ik het goed heb als goedkopere versie in de markt gezet voor miners.
De consumentenversie had een adviesprijs die grofweg tussen de €289 tot max €369 lag.
Deze kaart zou goedkoper in de markt gezet zijn, dus de €649 slaat naar mijn mening echt nergens op.

Dus dit keer is de discussie meer dan terecht!

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:09
xZotten Gebruiker

De adviesprijs is erg overdreven maar de deal is erg goed!

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:10
MrSkyline Gebruiker

Jullie van/voor prijzen zijn werkelijk schofterig misleidend.  De huidige laagste prijs voor deze kaart is 223,95 inclusief verzending bij megekko: *snap*

Volgens de autoriteit consument en markt (ACM) mag je een adviesprijs noemen, al moet dat direct zichtbaar zijn. Overigens is 648 euro nooit een adviesprijs geweest en is dat ook nu zeker niet, de prijs van de kaart was altijd onder de 400 euro verkrijgbaar behalve op het moment dat er een schaarste was en de prijzen voor ca een maand werden opgedreven door winkeliers die dachten mooi te kunnen cashen. Echter is dit al veel langer dan 3 maanden geleden (de tijd waar binnen het product ook voor de “van” prijs verkocht dient te zijn) dus met dit soort onzin van/voor prijzen zijn jullie dus simpelweg in overtreding en misleiden jullie de consument.

Edited by: Sietse

Linken mag enkel naar een identiek product.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:16
Scooby_Doo Gebruiker

Je vergelijkt een 4gb met een 8gb versie

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:30
Softmore Gebruiker

De 8gb (de kaart in deze aanbieding dus) kost 231€ op dezelfde site ???? *snap*

Linken mag enkel naar een identiek product.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:40
Scooby_Doo Gebruiker

Dus?

De vorige link is een 4gb versie

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:44
Softmore Gebruiker

*Edit: was de prijs voor de rx580 8Gb, de rx580 8Gb MI staat nog altijd duurder… MI is de Mining versie van de rx580, is alleen zeer verwarrend gezien in de hoofding van de aanbieding rx580 staat en onder Beschrijving rx580 MI… Is wel degelijk een groot  en belangrijk verschil dus de MI toevoeging…

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:18
Scooby_Doo Gebruiker

Ik snap je wel maar ik refereerde enkel aan de foutieve link

Beantwoorden

9 januari 2019 om 08:27
HetGezegde Gebruiker

De adviesprijs is niet iets dat een verkoper bepaald en is ook niet gelijk aan de verkoopprijs bij introductie.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:11
oscarwashere Gebruiker

Goed om te weten:

Normale kloksnelheid: 1,257GHz

Actuele gemiddelde prijs €240

Je krijgt er tijdelijk 2 gratis games bij, maar dit geldt mogelijk niet bij iBood

Ik heb je link weg moeten halen, je verwijst naar de verkeerde versie van de kaart. De prijs die je aangeeft als actuele prijs is daardoor ook niet helemaal accuraat en de snelheden zijn van deze versie hoger.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 09:06
celshof Gebruiker

Als ik Tomshardware mag geloven zijn de 2 gratis games alleen bij de normale versie.

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3826931/gigabyte-rx580-8gb-gig-rx580-8gb-mining-edition.html

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:18
Davy de Stoppelaar Gebruiker

Ik hoop dat er weer eens scherp geprijsde homeplugs langs komen

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:20
Grasshoppa Gebruiker

Euh die kaart heeft nooit voor dat bedrag te koop gestaan…

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:22
XG Gebruiker

Aardige prijs. Helaas pas al een nieuw geforce kaartje gekocht. Anders had ik het zeker overwogen.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:29
struiz38 Gebruiker

Even een vraagje ik heb nu dit in mijn pc hangen xfx-r9-290-4gb-core in hoeverre is de aangeboden kaart sneller beter? Of kan ik beter iets door sparen en voor een 1070 gaan?

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:33
Scooby_Doo Gebruiker

Dan is dit zeker een update maar verwacht geen wonderen.

De vega’s hebben een  flinke pricedrop gehad, wellicht is je budget toereikend. Zou deze overslaan.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:36
X-Fire-X Gebruiker

check tomshardware ofzo voor een vergelijking tussen 2 kaarten… Ga verder voor rtx 2060 die over een week te koop is dan als je nu moet gaan sparen. Net zo duur als de 1070, maar nieuwere techniek en ook een fractie sneller. Of beter, kijk vandaag/morgen even op tweakers of hardware.info en kijk of er nieuws is over de aankomende AMD videokaarten (NAVI), want die komen daar waarschijnlijk deze week mee naar buiten.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:40
dwwolf Gebruiker

AMD geeft vandaag haar presentatie over de in 2019 te verwachten CPU’s en GFX kaarten. De verwachting ( rumors )  is dat de nieuwe budget kaarten ( op 7nm procesnode ) circa RX580 prestaties zullen geven.

Dit is een firesale om oude stock op te ruimen.

IIRC is de speech om ca 4uur Las Vegas tijd.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:34
Noahpls Gebruiker

Ik zou niet de RTX series aanraden voor prijs-kwaliteit.

Het gerucht gaat dat Nvidia ook nog bezig is met de GTX 11 series en deze zou veel meer waar voor je geld bieden, natuurlijk is dit allemaal niet 100% zeker, maar in deze video daar iets meer over: link

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:32
Pvdvenis Gebruiker

Mensen het is de oorspronkelijke adviesprijs. Dat is hier al meermaals benadrukt op iBood.

https://tweakers.net/pricewatch/1111943/gigabyte-radeon-rx-580-gaming-8g-mi.html

Daar kun je zien dat hij echt eerst zo duur was.

https://blog.ibood.com/2017/06/27/wat-is-de-adviesprijs/

En daar kun je lezen wat iBood’s motivatie daarvoor is.

Nou, nu allemaal lekker onder de wol, en lief doen tegen elkaar (en iBood)!

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:36
Scooby_Doo Gebruiker

Bullshit

De RX 580 krijgt een adviesprijs van 260 euro voor de 8GB-uitvoering en 230 euro voor het 4GB-model. De RX 570 moet 195 euro gaan kosten, terwijl de RX 550 voor 95 euro over de toonbank zal gaan. De RX 560 gaat in de Verenigde Staten 99 dollar kosten. Omgerekend en inclusief btw komt dat uit op 112 euro.

Bron: Tweakers.net

Zie mijn 1e post

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:49
Softmore Gebruiker

Opletten voor verwarring vrees ik…  De rx580 8Gb kent idd de door jouw genoemde goedkopere adviesprijzen, de rx580 8Gb MI (mining versie) was een stuk duurder qua adviesprijs (zoals je kan zien in de correcte tweakers link hierboven)

Alleen is het aanzienlijk verwarrend omdat de hoofding gewoon rx580 8Gb vermeld en onder specificaties de MI toevoeging er wel bij staat wat een groot verschil inhoudt…

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:25
Scooby_Doo Gebruiker

Je hebt gelijk, daar gaat het manco…

Echter is er imho geen weldenkend mens te vinden die ooit het dubbele betaald heeft voor een zgn ”mining”versie die amper 5% sneller is.

Daarnaast waag ik te betwijfelen of dit een adviesprijs geweest is, dit is behalve bij tweakers nergens terug te vinden en deze na, wat zal het zijn…?, 10 dagen? is gezakt naar 380 en in een maand naar 300… onwaarschijnlijk verhaal.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 07:58
Chadi Gebruiker

Het enige verschil is firmware.. De standaard kan je zo aanpassen voor mining dat het bijna geen ruk uit maakt

Beantwoorden

9 januari 2019 om 18:40
belgium-47 Gebruiker

onder de wol… en lief doen ? ik slaap alleen, egoïst denk ook eens aan mijn gevoelens. snik

https://www.youtube.com/watch?v=djU4Lq_5EaM

Ps: is voor de fun hé

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:01
Pim94 Gebruiker

Is dit een nieuwe RX 580 of is hij gebruikt voor mining? Wat is het verschil tussen een normale en MI versie en functioneren deze hetzelfde op het gebied van gamen? Krijg ik deze geleverd in de originele doos? Heb hem inmiddels al gekocht vanwege de super deal maar zou toch graag een antwoord op mijn vragen willen, iemand? alvast bedankt!

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:19
Scooby_Doo Gebruiker

Kaart is gewoon nieuw, niets aan de hand.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:24
Pim94 Gebruiker

Oke mooi! Ik denk dat ik het verschil al heb uitgevogeld. Bij de mining edition is er geen backplate of led verlichting op de zijkant van de kaart. Voor de rest is hij identiek met de normale Gigabyte rx580 8gb.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:26
Scooby_Doo Gebruiker

De MI is een paar % sneller

Beantwoorden

9 januari 2019 om 09:51

Hij is inderdaad nieuw. Alvast veel plezier! Ik twijfel zelf nog aangezien ik toevallig vorige week een RX 580 4GB voor ongeveer dezelfde prijs heb gekocht die nog binnen moet komen…

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:08
ib0d Gebruiker

Kijk even hier dan zie je de verschillen tussen de MI en de gewone versie.

@ Scooby_Doo

Niet helemaal correct de Nominale snelheid videochip is sneller bij de MI maar de Maximale turboklokfrequentie is het zelfde.

Conclusie: Opgekrikte kaart zonder leds

Iemand dacht een slag te kunnen slaan met de mining gekte en zit nu met heel veel kaarten in zijn maag.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 14:32
Scooby_Doo Gebruiker

Dan is hij toch sneller?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 13:04
graafie Gebruiker

We gaan er even een auto vergelijking tegenaan gooien.

1. Als jouw auto geen lampen pitjes in de kop- en achterlichten heeft en de mooie plastic kap van de motor is gehaald die je toch niet ziet als de motorkap dicht is, wordt hij dan sneller?
Ja, hij is een paar gram lichter en zal een fractie minder van de dynamo vergen, maar echt sneller wordt hij niet. Alleen een bijna onmeetbaar percentage zuiniger. (Bij PC’s is het hoofdzakelijk bling, maar ook wel iets betere koeling wordt gezegd)

2. Als jouw stationaire toerental geen 800 maar 1000 tpm is wordt hij dan sneller?
Nee, hij zal alleen iets sneller oppakken misschien, maar daar tegenover staat, als je niet rijdt neemt hij een slag meer energie en zal hij sneller slijten. (De meeste PC’s idle’n de grafische kaart ook het grootste deel van de tijd.)

3. Als jouw motor in de GTI versie hetzelfde is en hetzelfde begrensd is als de normale versie wordt hij dan sneller?

Nee, de max toeren en max snelheid is hetzelfde. Motor managment of in dit geval firmware zal alleen de chip of koeling iets agresiever opvoeren, en in dit geval voor mining iets betere resultaten kunnen halen.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:29
Pim94 Gebruiker

Oke, dat is natuurlijk altijd welkom. Thanks voor de hulp!

Beantwoorden

9 januari 2019 om 01:42
mrdummy Gebruiker

En je kan goed mee VR doen, met b.v. Lenono headset eerder op ibood….

Beantwoorden

9 januari 2019 om 06:54
Justin2k5 Gebruiker

Helaas geen upgrade TOV mijn huidige Fury kaart. Ik wacht de nieuwe serie van AMD af.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 07:55
Chadi Gebruiker

Door de onzin over de prijzen jagen jullie mensen weg. Zet er gewoon de laagste prijs bij op het internet en het verschil. Dan kom je betrouwbaar over en zijn en hoop mensen gelijk over de streep getrokken

Nu ga ik altijd op onderzoek uit om te kijken of jullie aanbieding wel zo goed is  En vaak kom ik gewoon betere deals tegen een verliezen jullie een koper

Beantwoorden

9 januari 2019 om 08:06
BvZwolle Gebruiker

Maar dit is wel een goede aanbieding.

Beantwoorden

hcbooman Gebruiker

Inderdaad!

Beantwoorden

9 januari 2019 om 08:32
HetGezegde Gebruiker

Zelf prijzen vergelijken is niet zo lastig hoor en kost je hooguit een paar minuten.

De laagste prijs: welke is dat? Die van Amazon? Coolblue? Of van de Tweakers Pricewatch? En wat als die in de tussentijd veranderd? Adviesprijs, al dan niet absurd hoog, is een prijs die vanaf de aankondiging/lancering wordt bepaald en vast staat.

Tip: doe niet zo moeilijk, negeer de adviesprijs en voer zelf kort onderzoek uit. Is zo gebeurd.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:14
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Chadi,

Ik denk dat HetGezegde het perfecte antwoord geeft: de laagste prijs van het internet bij de deal plaatsen is een haast onmogelijke opgave. Want wat nou als we per ongeluk niet de goedkoopste erbij plaatsen omdat we die over het hoofd zien (“oplichters”, “misleiders”) of als een andere website opeens de prijs laat zakken (“oplichters”, “misleiders”)?

Uiteraard staat het je vrij om zelf te checken of we écht de goedkoopste zijn en we moedigen ook altijd aan links naar goedkopere, maar identieke, deals hier te plaatsen. :-)

Beantwoorden

9 januari 2019 om 11:10
VerusAmos Gebruiker

Ja, maar noem het dan geen korting. Want jullie hebben dit product nog nooit eerder aangeboden.

Er zijn echter wel producten die vaker terug komen en dan kun je wél een korting aanbieden. Echter geeft iBOOD dan geen korting over de laatst verkochte prijs maar weer over de adviesprijs. Daarmee misbruik je de term korting.

Dus, ik vind het wederkerende “gezeik” over kortingen over adviesprijzen terecht. iBOOD geeft namelijk per definitie geen kortingen en zijn daarmee dus de consument opzettelijk aan het misleiden.

Het is echt een informatie verschaffen “dingentje”, want of het nu om kortingen gaat, of om omschrijvingen, of om opgegeven specificaties, het moet te vaak zo vaag mogelijk om de leek te dienen, maar die naar discussies lijdt als deze.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 12:03
Staffen Gebruiker

@Verus,

Hier ga je geen reactie op krijgen van Ibood want dit is hun verdienmodel;)

Beantwoorden

9 januari 2019 om 13:15
rmvaneerden Gebruiker

dus als iBood geen adviesprijs meer noemt, dan koop jij gelijk zonder verder te kijken of ie ergens anders toch nog goedkoper is? Wat een onzin..

Beantwoorden

9 januari 2019 om 13:57
Staffen Gebruiker

@rmvaneerden,

Waarom denk je dat er tegenwoordig zoveel discountwinkels/sites zijn? Hoge kortingspercentages geven je het idee dat het een ontzettend goede deal is die je niet kunt laten lopen.

Dat jij handig bent met internet betekent niet dat een oma’tje met haar ipad heel goed is met online prijsvergelijkingen. En je gaat mij niet vertellen dat Ibood geen voordeel haalt uit die hoge kortingspercentages.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 17:20
VerusAmos Gebruiker

@Staffen,

Ik heb geen reactie van iBOOD nodig, ik plaats mijn reactie puur voor de forumlezers.

@rmvaneerden,

Het is juist de sport om (ergens anders) de goedkoopste prijs te vinden. Juist omdat iBOOD stunt met deze “hoge kortingen”. En denk niet gelijk dat als ik op een specifiek productforum zit dat ik geïnteresseerd ben in het kopen van het product. Soms ben ik geïnteresseerd wat ander forumgebruikers over het product te vertellen hebben. Soms wil ik mijn indruk en merkgevoel/merkkennis verbreden. Soms kom ik om mijn eigen ervaring/kennis te geven. Maar meer dan soms om te kijken hoe iBOOD reageert op vragen van consumenten. Ik vind dat er nog veel te verbeteren valt.

“Wat een onzin..”? iBOOD moet gewoon transparant en vooral eerlijk zijn! En eerlijk is eerlijk, webshops met een forum is zeker niet de standaard, maar neem dan vooral je voordeel mee (zowel consumenten en iBOOD) om daar ten volle gebruik van te maken. Het loont om kritisch te zijn.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 20:42
kikke002 Gebruiker

Daar ben in het volledig mee eens! In dit geval overigens wel de kaart besteld.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 08:02
artismygod Gebruiker

Wat een bedrog, dit is -40% :’)

Beantwoorden

hcbooman Gebruiker

Onzin zeg van iBood, waarom niet eerlijk zijn? Korting is € 60 o.i.d.? Dan is het duidelijk! Het riekt anders naar…

Beantwoorden

9 januari 2019 om 13:16
rmvaneerden Gebruiker

korting.. op welke prijs dan? adviesprijs blijft altijd gelijk, verkoopprijs verschilt per winkel, per minuut..

Beantwoorden

9 januari 2019 om 14:51
reaalcestmoi Gebruiker

Korting is 102,00 euro

Beantwoorden

9 januari 2019 om 18:29
Grrrrrene Gebruiker

Gewoon niet zeggen dat je korting geeft. Gewoon, zoals iedere webshop, een prijs noemen en de consument laten uitmaken of ze voor die prijs het product willen kopen. Zoals hierboven al eerder aangegeven is, is korting een verlaging op de eerdere prijs. Maar deze eerdere prijs is er gewoon niet. Dus kan er ook geen sprake zijn van korting.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 09:24
bwi Gebruiker

Is dit een betere kaart dan mijn MSI Geforce 290X ?

Ik wil eigenlijk alles op ultra kunnen spelen op mijn MSI Optix AG32CQ.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 09:46

Beter? Volgens benchmarks zo’n 1% tot 2% sneller als het gaat om de standaard versies, dus erg afhankelijk welke versie je hebt is hij “beter”.

Maar het is niet echt een verbetering. Je hebt ook een high-end kaart en de RX 570 en RX 580 waren ook mid-end kaarten van AMD. Je kunt misschien een paar procent betere prestaties halen, maar wil je een upgrade kun je denk ik beter kijken naar de VEGA kaarten.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 09:51
bwi Gebruiker

Oh dat is geen echte verbetering nee. Ik heb mijn 290X al sinds 2014 en dacht dat een nieuwe altijd wel beter was.
Probleem is dat ik net een nieuw scherm heb en op 1080 ging alles goed maar nu op 2560 x 1440 144hz heeft hij het moeilijk.

Ik wacht wel op een betere kaart, hoop dat jullie er binnenkort meer hebben. :)

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:59
Ben_vh Gebruiker

Wat logisch is.. 1440P zit je best met 1080/1080ti /2080. Als je ultra met veel fps wil..

Beantwoorden

9 januari 2019 om 12:56
guyvandeberb Gebruiker

1440p met 144hrz op ultra, dan zou ik toch zeker kijken voor een gtx 1080(ti) ofzo.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:14
VSJonas Gebruiker

Kost bij azerty nieuw 220 €

Beantwoorden

9 januari 2019 om 11:04

Prijsvergelijkingen graag onderbouwen met een link, want met als hierboven kan ik nu al zeggen dat het niet om de MI versie zal gaan.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 12:08
kikke002 Gebruiker

Bij Azerty kost de MI versie 430,49.

De versie zonder MI 234,00€

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:43
Magsel Gebruiker

Zelf heb ik een GTX 970 (nvidia). Volgens verschillende benchmarks is de RX 580 een minimale upgrade voor mij.
Dus als je zelf een GTX 970 of beter hebt, dan kan je beter je huidige kaart blijven gebruiken.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 11:19
koen188 Gebruiker

Beste,

Kan dit geleverd worden op een adres in Belgie? In de voorwaarden staat van niet maar deze aanbieding komt wel tevoorschijn op de website van België?

Bedankt.

Mvg

Beantwoorden

9 januari 2019 om 11:30

Jazeker, zorg wel even dat je op http://www.ibood.com/extra-be/nl/ zit.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 12:36
xZotten Gebruiker

Wat maakt deze MI versie anders dan de gewone versies van gigabyte? Iemand die kan helpen?

Beantwoorden

9 januari 2019 om 15:14
evdebo Gebruiker

De MI-versies zijn eigenlijk voor mining. Hierboven las ik: geen backplate, iets hogere nominale klokfrequentie t.o.v. de gewone versie en geen instelbare LED-verlichting (van dat laatste niet 100% zeker, er is wel iets meer LED-verlichting op de gewone dan op de mining-editie)… je vindt een vergelijking van de specs hier: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1111943;763723/

Samengevat: als je niets geeft om de LED, heb je een (standaard) iets performantere kaart (de turbofrequenties zijn wel dezelfde). Zoals je op Tweakers kan lezen doe je je ongeveer € 100 voordeel. Ben het eens dat de adviesprijs in dit geval compleet van de pot gerukt is als referentie op dit moment, maar dat neemt niet weg dat het een mooie deal is.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 13:01
rajboen Gebruiker

Mijn zoon heeft een pc met de volgende specs: AMD A10-5800K op een Gigabyte GA-F2A78M-DS2 moederbord met 4 GB geheugen (komt nog 4 GB extra bij) en reguliere harde schijf 7.200 rpm en 460W voeding.

Mijn vragen:

- Is deze videokaart compatibel?

- Is er enigszins Fortnite mee te spelen? Dat is namelijk het belangrijkste voor hem.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 13:29
PassionPump Gebruiker

Fortnite speelt deze kaart met gemak op hoogste settings (full hd), zeker in samenwerking met je zoons hardware. 4gb extra ram is wel aan te raden, wat u al aangeeft komt die erbij. Met een 7200 rpm schijf kan je gewoon alles spelen, SSD is natuurlijk wel veel sneller met laden van spellen.

De voeding is kantje boord maar ik denk indien het een kwaliteits voeding is dat het wel kan. Deze kaart piekt ongeveer op 370 watt, is 90 watt dan nog voldoende voor de andere hardware, geen idee. Ik denk eigenlijk dat deze kaart i.s.m. uw zoons hardware niet volledig benut gaat worden en dus ook niet zal pieken. Gewoon kopen en indien de pc uitvalt met gamen een zwaardere voeding kopen.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 13:39
rajboen Gebruiker

Dank voor de snelle reactie! Ik heb de pc net even open geschroefd en de voeding blijkt deze te zijn: https://www.anandtech.com/show/5791/codegen-pcase-460w-low-price-poor-quality. Dus daar moet ik nog even achterheen.

Ik denk dat ik deze toch maar koop en mochten we her en der wat zaken nog gaan upgraden, dan lijkt me deze videokaart dus meer dan voldoende om de komende tijd vooruit te kunnen. Echt hele zware spellen speelt hij niet (misschien FIFA, maar weet niet in hoeverre dat dan in de hoogste settings te spelen is).

Beantwoorden

9 januari 2019 om 14:53
reaalcestmoi Gebruiker

Voeding is erg licht gigabyte adviseert minimaal 500 watt

Beantwoorden

9 januari 2019 om 23:58
bastian433 Gebruiker

CPU ook met de hakken over de sloot, eigenlijk te traag. enigszins moet lukken.

goedkope rotvoedingen betaal je in evt. kapotte componenten door de armzalige stroomaanvoer (vooral na te zwaar belasten) en je elektriciteitsrekening deels. <74% efficiency…

Van mij mogen ze door de EU worden verboden…

Een goede doet zo’n 87-93%

Beantwoorden

11 januari 2019 om 14:33
brietman Gebruiker

De 5800K gaat sowieso een bottleneck vormen voor deze kaart, met name in  CPU intensieve games of oudere games die geen DX12 ondersteunen. Zelf 5 jaar lang gegamed op een AMD 760k (vergelijkbaar met een A10-6800K) en dit was al een bottleneck voor mijn AMD HD7850. Mijn advies is om 2e hands via Marktplaats of Tweakers een 7850 of 7870 voor enkele tientjes aan te schaffen. Daarmee kan hij prima Fornite spelen en zelfs tal van andere moderne games op medium settings.

Leuk weetje. De HD7870 is dezelfde kaart als in de PS4 en de RX480 of RX580 dezelfde kaart als in de PS4 Pro.

Wil je alsnog deze kaart in je zoons PC stoppen, dan adviseer ik om zo snel mogelijk te upgraden naar een AMD ryzen systeem. Met minimaal een Ryzen 3 CPU (de 1200 of 2200).

Beantwoorden

9 januari 2019 om 13:53
vlizzjeffrey Gebruiker

HAHAHA adviesprijs 649 voor de rx580 zeggen ze dan, doe is ff normaal iBood, belachelijk weer dit. Adviesprijs voor die kaart is 249 euro.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 23:50
Moderator Paul Moderator

Hier wordt de RX580 MI versie aangeboden, die heeft een hogere adviesprijs.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 14:34
Heraldo Gebruiker

Hoe gaat die garantie dan geregeld worden aangezien de fabrikant er maar 3 maanden op geeft? Gaan jullie dit bekostigen?

Beantwoorden

9 januari 2019 om 15:33

Hoi Heraldo,

Voor de garantie kan je gedurende twee jaar na aankoop bij ons terecht, door via  “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Defect” aan te maken.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 16:53
manke_nl Gebruiker

Refurbished of nieuw?

Beantwoorden

9 januari 2019 om 17:14

Deze videokaart is geheel nieuw :-)

Beantwoorden

9 januari 2019 om 21:04
Simba023 Gebruiker

Ik heb nu een PC met Nvidia GTX960 2Gb met een intel i6500K. Voeding totaal max 650W. Gaat deze kaart mij nog vooruitgang bieden voor een paar jaar of is het verschil marginaal?

Kan het verschil in benchmarks wel zien op internet maar zoek een praktijk advies?

Beantwoorden

9 januari 2019 om 21:16
Archstone Gebruiker

Sowieso natuurlijk beter dan de gtx 960.. 6gb  vram extra en ruim 50-70% sneller/beter qua benchmark gezien.

650watt is wel ruim genoeg voor deze kaart.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 12:46
graafie Gebruiker

@iBood

Waar is mijn laatste reactie gebleven? 09-01-219 19:53
Jullie modden alleen door ***knip*** met een mededeling waarom geknpt is?

Een reactie geheel verwijderen is echt censuur!

Beantwoorden

12 januari 2019 om 21:57
Moderator Paul Moderator

hoi graafie,

Jouw bericht was weggehaald omdat je onjuiste beweringen deed over de adviesprijs en iBOOD van misleiding betichtte. Zoals je in verschillende forumposts hebt kunnen lezen is de aangegeven adviesprijs correct. Om te voorkomen dat je met jouw berichtgeving andere forummers op het verkeerde been zet, is besloten om jouw bericht niet te laten staan. Een **knip** met uitleg was wellicht wat duidelijker geweest voor je, dat kan ik begrijpen.

Meer informatie over de adviesprijs vind je hierrr. Verdere vragen over adviesprijs of moderatie kun je richten aan community@ibood.com

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.