9 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Gigabyte Radeon RX 580 Videokaart | 8G MI

Gigabyte Radeon RX 580 Videokaart

Wil je gamen in Full HD zonder beperkingen? Dan is de Radeon RX 580 van Gigabyte dé videokaart voor jou.

Specificaties

Merk: Gigabyte
Type: Radeon RX 580 G8 MI
Garantie: 2 jaar

• 8 GB DDR5 videogeheugen
  • 1355 MHz OC-kloksnelheid
  • Met DVI, HDMI & Display Port

Technisch

• Kloksnelheid: OC-modus: 1355 MHz / Gaming-modus: 1340 MHz
  • Stream processor: 2304
  • Procestechnologie: 14 nm
  • Memory clock: 8000 MHz
  • Geheugen: 8 GB GDDR5
  • Memory bus: 256 bit
  • Card bus: PCI-E 3.0 x 16
  • Max. digitale resolutie: 7680 x 4320
  • Multi-view: 5

Software

• DirextX: 12
  • OpenGL: 4.5

Fysieke eigenschappen

• Aanbevolen PSU: 500 W
  • Voedingsaansluiting: 1x 8-pins
  • Interface: 1x Dual-link DVI-D / 1x HDMI 2.0 / 3x Display Port 1.4
  • PCB-vormfactor: ATX
  • Afmetingen: 40 x 232 x 116 mm 

Verpakkingsinhoud

• 1x Gigabyte Radeon RX 580
  • 1x Handleiding
  • 1x Driver CD 
11 januari 2019 om 12:48
graafie Gebruiker

@iBood

Excuus, de reactie staat er nog op.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 22:10
Nadorst Gebruiker

Lol, en enkele dagen later gewoon blijven gaan in dit topic hé? Let it be…

De adviesprijs is uiteraard van de pot gerukt, maar wel correct voor de MI versie. Dat de gewone versie een pak lagere adviesprijs had, doet weinig of niets ter zake.

Dit was ondanks alles gewoon een goede deal PUNT.

En iedereen (inclusief mezelf) die er eentje heeft besteld beseft dat + heeft bovendien nog een tiental dagen voor de verzending om zich te bedenken en een betere deal af te wachten of te zoeken ;-)

Beantwoorden

22 januari 2019 om 14:07
Hooilander Gebruiker

Heeft er iemand suggesties hoe ik de driver-cd en handleiding zichtbaar krijg?

Heb alleen een glimmende verzegelde zak met de kaart erin, in m’n pakket aangetroffen :-/

Beantwoorden

22 januari 2019 om 15:54
keffiewildfire Gebruiker

Bij amd site drivers dlen. Handleiding bij gigabyte site.

Heb kaart ook net binnen. Klopt niet met ibood spec. Op ibood straat met fan led en metal backplate. Kaart is zowat kaal!

Beantwoorden

22 januari 2019 om 20:02
Blun Gebruiker

Ik ook, bijzonder…er staat toch echt Verpakkingsinhoud: 1x handkeiding 1x driver CD.. Hoezo wordt niet geleverd wat is overeengekomen?

Beantwoorden

23 januari 2019 om 12:34
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag,

Mocht je het idee hebben dat er wat ontbreekt in je bestelling dan kun je het beste een serviceverzoek indienen en dat zal de klantenservice dit voor jullie uitzoeken.

Beantwoorden

22 januari 2019 om 19:24
DkSkaguh Gebruiker

Mehh.. De 8-pins plug uit m’n voeding past niet in m’n 8-pins aansluiting van de kaart :\

Beantwoorden

22 januari 2019 om 19:38
Blun Gebruiker

Vandaag de kaart geleverd gekregen. Los in een iBood doosje met wat papier eroverheen..(!). Hopen dat de pakketbezorgers niet te hard hebben gegooid met het doosje.. Is toch vragen om DOA’s??

Beantwoorden

22 januari 2019 om 20:13
DkSkaguh Gebruiker

Gelukkig had ik ook nog een 6-pins. Werkt best!

Beantwoorden

23 januari 2019 om 00:32
jellenvh Gebruiker

Hier ook de kaart vandaag aangekregen en enkel in een plastic verpakt in ibood doosje. De specs en omschrijving spreken niet over dergelijke levering en gebrek aan info. Ik zou zelfs bijna denken dat het hier over een refurbished kaart gaat….

Beste ibood, aangezien er niet is geleverd wat jullie oorspronkelijk hadden aangegeven, hoe wordt dit nu verder opgelost?

Mvg,

Jellen

Beantwoorden

23 januari 2019 om 10:52
mieke-2006 Gebruiker

Hier zelfde vragen en bedenkingen als hierboven: kaart in plastiek zakje geleverd zonder meer. Ik vraag me af in hoeverre dit inderdaad een nieuwe kaart is of een refurbished exemplaar. In elk geval komt dit niet overeen met wat in de beschrijving wordt aangeboden en had ik ook graag geweten of dit nog wordt rechtgezet.

Beantwoorden

23 januari 2019 om 17:11
gebruikernaam Gebruiker

Bij mij ook: Videokaart los in de doos, met alleen een zakje en een stuk papier ter ‘bescherming’. En een fragile sticker natuurlijk. Heeft niet geholpen, de ibood doos is nat en ingedeukt. Wat slecht zeg.

De kaart heb ik nog getest, maar ook al werkt hij nu, dan werkt dit weinig vertrouwen voor de levensduur.

Beantwoorden

23 januari 2019 om 10:46
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi allen,

Goed dat jullie hier een melding van maken!

Zouden jullie via Mijn iBOOD op onze website een “Er is iets mis”-melding willen aanmaken? Jullie kunnen daar kiezen voor “Verkeerde levering”. Dan hebben mijn collega’s direct alle gegevens bij de hand om dit z.s.m. voor jullie op te pakken.

In de tussentijd heb ik jullie melding ook alvast neergelegd bij onze kwaliteitsafdeling.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

23 januari 2019 om 11:08
mieke-2006 Gebruiker

Iemand nog last van ‘freeze’-momenten tijdens gamen met deze kaart? En indien ja, tips om dit op te lossen?

Beantwoorden

23 januari 2019 om 12:35
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag mieke-2006,

Heb je de meest recente drivers geïnstalleerd? Een herinstallatie van de drivers wil ook nog wel eens helpen.

Beantwoorden

23 januari 2019 om 17:11
mieke-2006 Gebruiker

Aangezien er geen enkele info met de kaart is meegekomen, hebben we zelf naar drivers gezocht en vermoedelijk toch ook wel de meest recente geïnstalleerd. Dus ik denk niet dat het hieraan kan liggen.

Beantwoorden

25 januari 2019 om 13:56
keffiewildfire Gebruiker

Soms moet je ouwe drivers eerst goed verwijderen en dan nieuwe drivers installeren.

Hierbij een link:

https://www.amd.com/en/support/kb/faq/gpu-601

Gaat om ouwe drivers bij AMD videokaart. Bij nvidia videokaarten zijn er andere software om het clean te verwijderen.

Hier een link voor nieuwste drivers van AMD Radeon:

https://www.amd.com/en/support/graphics/radeon-500-series/radeon-rx-500-series/radeon-rx-580

Beantwoorden

6 februari 2019 om 17:36
MiiChiel Gebruiker

De enige freeze die ik had was direct een blue screen of death met de melding: thread_stuck_in_device_driver.

Heb de kaart teruggestuurd

Beantwoorden

6 februari 2019 om 17:40
MiiChiel Gebruiker

Ik heb op Tweakers al melding gemaakt van hoe jullie dit product hebben gekocht en doe het ook nog even hier, echt waardeloos…

Eerste keer ook de videokaart in een kartonnedoos zonder beschermingsmateriaal behalve een papiertje eromheen. Uiteindelijk defecten aan de kaart waaronder thread_stuck_in_device_driver en ventilatoren die ratelen.

Teruggestuurd, netjes ingepakt… op de foto’s bij iBood zie je dat ze de kaart op een stoffige ondergrond leggen dat vraagt om statische electriciteit… Echt… hopeloos…

Dan krijg ik in korte tijd een nieuwe kaart toegestuurd, denk ik nou beter… echter verpakken ze deze niet eens meer in een doos! Puur blauw zakje eromheen en op de post gedaan. Er staat niet breekbaar op… niets… Echt waardeloos, dat kan je gewoon niet menen… Ik kon de videokaart en transistoren gewoon voelen door de verzendverpakking heen… En juist dat ik nog heb aangegeven, pak de nieuwe kaart wat beter in a.u.b.

Opnieuw gebeld, 9 keer moeten bellen omdat het hoofdmenu niet goed reageerde als ik een 1 intypte voor nederlands, ben ik bijna aan de beurt, wordt er opgehangen….

Uiteindelijk iemand aan de lijn en dan toch maar gekozen voor geld terug… want videokaarten bij iBood of andere dergelijke kwetsbare hardware is iets wat iBood niet op een gezonde manier kan leveren… Echt enorm jammer.

Beantwoorden

6 februari 2019 om 19:01
Moderator Niek Moderator

Goedenavond MiiChiel,

Wat vervelend dat de videokaart tot twee keer toe zo slecht verpakt was, dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ga dit ook nog even doorgeven aan iBOOD zodat dit uitgezocht kan worden.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.