3 februari 2016 om 00:01
iBOOD

Cordo Express Dubbele fietstas van waterdicht materiaal

Cordo Express Dubbele fietstas

Niet meer moeilijk doen met tassen aan je stuur of een rugblessure van die zware rugzak vol boodschappen op de fiets. Nee, gewoon een setje degelijke fietstassen erop knallen en voortaan doe je fluitend boodschappen!

En als je dan een setje fietstassen koopt, dan moet je voor deze dubbele fietstas van Cordo gaan. Ze zijn gemaakt van waterdicht, duurzaam materiaal en houden je boodschappen zelfs in de zwaarste plensbuien nog droog. Met een verstelbare gespsluiting sluit je het hoofdvak af. Daarnaast is er nog een voorvakje met rits aanwezig.

De tassen zijn met een inhoud van 2x30 liter ruim genoeg voor de wekelijkse boodschappen. Maar zitten ze een keertje niet vol, dan kun je ze gewoon inklappen! Handig als je ze wilt opbergen, of als je je fiets wilt parkeren in een drukke stalling. Bang dat mensen je fietstassen meenemen hoef je niet te zijn; er zit een ring aan, waarmee je ze kunt vastmaken aan je slot.

Je ziet: bij het ontwerpen van deze fietstassen is aan alles gedacht!

Specificaties

Merk: Cordo
Type: Express dubbele fietstas
Kleuren: Zwart/Zilver/Rood/Blauw

• Gemaakt van duurzaam, waterdicht materiaal
  • Inklapbaar, handig in drukke stallingen
  • Ruime tas met hoofdvak en voorvakje met rits

Materiaal: waterdicht, duurzaam bisonyl
Voorzien van een ring, kan worden bevestigd aan een slot
Verstelbare gespsluiting
Inhoud: 2 x 30 liter
Afmeting: 36 x 43 x 19,5 cm

3 februari 2016 om 00:20
josabbe Gebruiker

Gekocht! Grote kwaliteit en super handig dankzij de inklapbaarheid. Weer eens een échte iBood-aanbieding: degelijke dingen en heel goedkoop. Kijk maar even rond: overal kosten de tassen 60 euro of meer. Tenzij ik mijn ‘huiswerk’ iets te snel gemaakt zou hebben :-)

3 februari 2016 om 07:46
AGVerheij Gebruiker

Inderdaad een goede aanbieding, ik heb ze niet voor minder dan €50 gevonden.
Ik moet alleen even mijn 17″ laptoptas opmeten, ik ben bang dat die namelijk net iets groter is dan 43cm

3 februari 2016 om 07:50
FataMorgana Gebruiker

Ben ook wel geïnteresseerd! 
Ik gebruik al jaren een stevige dubbele fietstas van Halfords. Inmiddels de tweede maar die begint nu ook slijtage te vertonen.
Er gaat dan soms ook aardig wat gewicht links en rechts mee op de fiets…
Halfords bestaat niet meer en ik bedacht me al hoe ik dit zou kunnen oplossen, aangezien de meeste echt goede tassen erg duur zijn.
En dan nu deze aanbieding…
Ik zou graag wat gebruikerservaringen lezen.
Kan je dit (behalve de prima inhoudsruimte) ook echt zwaar belasten?
Dus bijvoorbeeld een zak kattenbakvulling, een tas vol met literflessen en dergelijke?
Zonder dat het uit gaat scheuren (meestal bij de naden, hoe sterk het materiaal ook is)?

3 februari 2016 om 19:42
ben_nl Gebruiker

Halfords bestaat nog wel hoor, die hebben een doorstart gemaakt met een hele zwik minder winkels.

Bisonyl fietstassen zijn wel aardig stevig, maar het is maar net waar je het mee vergelijkt. Ga je ze vergelijken met canvas tassen, dan zijn er twee belangrijke verschillen. Canvastassen zijn steviger, vooral op de naden. Bisonyl is namelijk kunststof achtig materiaal, waarbij het stikstil kan losscheuren bij erg zware belading. Canvas is volgens mij een soort geweven stof, bovendien dikker bij de duurdere tassen. Ik zou dus niet aanraden om grote zakken kattenbakvulling in de tassen van deze aanbieding te vervoeren. 12 liter zakken gaat nog wel, maar de 20 literzakken is vragen om problemen.

Grote voordeel van de bisonyl tassen zijn ten opzichte van canvas wel weer 100% waterdicht. Canvas tassen gaan namelijk bij veel vocht vaak doornevelen (voor de kampeerders onder ons: vergelijkbaar met een luifel die bij hevige regen gaat doornevelen, het wordt klam).

En bijkomend voordeel is dat de kleur van canvas tassen gaat vervagen door weersinvloeden. Heeft bisonyl geen last van.

4 februari 2016 om 07:16
FataMorgana Gebruiker

Dank je ben_nl voor de extra informatie.
In Dordrecht (waar ik woon) is Halfords dus verdwenen. ;-)
Op de website zie ik overigens mijn jarenlang gebruikte tassen ook niet meer terug.
Opvallend veel bisonyl daar nu ook… Maar wel duurder.
En ook mijn tassen gaan uiteindelijk het eerst kapot… op de naad.
Vermoedelijk door de jarenlange belasting.
Ik denk overigens dat het ook bisonyl is als ik zo kijk.

En over dat gewicht…
Ik vermoedde al wel zoiets.
Gelukkig koop/kocht ik nooit die zware kattengrid maar de siliconen versie.
En nu de kids het huis uit zijn is een megalading ook zeldzamer geworden.

Ik heb gisteren de aanbieding besteld, met de verwachting (hoop) dat de tassen voorlopig weer een paar jaartjes mee moeten kunnen.

3 februari 2016 om 08:37
clercqer Gebruiker

Ik ben geïnteresseerd in deze fietstassen maar ik heb een kinderstoeltje achterop de fiets. Ik neem aan dat dit niet te gebruiken is in combinatie met (deze) fietstassen? Bestaat hier een oplossing voor?

Al bedankt voor de tips.

3 februari 2016 om 09:23
MartijnWijskamp Gebruiker

Mijn vrouw gebruikte een bagagedrager verlenger. Zo kan je kind met de benen voor de tas en kun je zelfs nog spul meenemen. Je ziet namelijk ook kinderen met de voeten in de tassen, dan kan dat weer niet :). Dat je ze dicht kunt klappen biedt misschien ook een oplossing.

3 februari 2016 om 09:07
PierreO Gebruiker

Heb je met deze tas(sen) geen last er van dat je met de hiel tegen de tas aantrapt bij iedere omwenteling? En hoe zit het met erin en eruit halen van je accu van je e-bike?

Lijkt me verder wel een goede aanbieding.

3 februari 2016 om 09:41
FataMorgana Gebruiker

Dat met de hiel er tegenaan trappen lijkt mij ook een serieus probleem…
Dat had ik namelijk ook met de huidige tassen van halfords.
Door ze zo ver mogelijk naar achter te monteren had ik er geen last van.
Maar ik heb net gemeten.
Deze zijn zelfs nog groter! 
Ik hoop dus dat ik ook deze tassen zo ver mogelijk naar achter kan monteren, anders is het geen doen…
Waarbij het achterlicht wel weer verder wordt afgedekt…
Nog even overwegen.

3 februari 2016 om 11:47
bert9876 Gebruiker

Kan iemand me vertellen of de breedte tussen de 2 tassen instelbaar is, aangepast aan de breedte van de bagagedrager?

3 februari 2016 om 11:48
Romco Gebruiker

Hoi, kan er iemand zeggen hoeveel de afstand is tussen de tassen?

We hebben twee fietsen met beiden een bagagerekje van 13 cm breed.

Dankouwel

3 februari 2016 om 12:01
canon1 Gebruiker

hallo aldaar,zijn deze ook te gebruiken op een plooifiets? thx

3 februari 2016 om 12:21
velfa Gebruiker

Ik heb een Gazelle Elektrische fiets, passen ze daar ook op?

gr. Alfons

3 februari 2016 om 19:45
ben_nl Gebruiker

Dubbele tassen zitten normaal gesproken met vier riempjes met gespen om de bovenste stangen van de bagagedrager vast, dus als er ruimte tussen de stang en accu zit moet het lukken. En uiteraard mag de bagagedrager niet te breed zijn.

3 februari 2016 om 12:26
Beuman Gebruiker

Ik ben enorm blij met deze tas, super stevig. De breedte tussen de tassen is 16 cm en moet dus altijd wel passen. Ik heb geen last met de trappers. Er zat bij mij ook een clip bij om de binnenkant van de tas vast te zetten.

3 februari 2016 om 12:34
gerardklop Gebruiker

Hoe zit het met de stevigheid. Vervormen de tassen? Vaak zit er een dun stukje karton-achtig materiaal op de bodem. Die wordt dan bij gebruik vervormd of gaat kapot, waardoor de tas slap wordt. Ben benieuwd hoe het hier zit?

3 februari 2016 om 13:08
Moderator Coert iBOOD Moderator

Hoi Gerard,

De tas is gemaakt van bisonyl en extra verstevigd aan de bovenzijde. Bodem is eveneens verstevigd en geseald met watervast materiaal.

3 februari 2016 om 12:57
Dan1970 Gebruiker

Hallo,

hoe bevestig je de tas aan de bagagedrager?

3 februari 2016 om 13:14
Moderator Coert iBOOD Moderator

Beste Dan1970,

Het middenstuk is zoals het lijkt voorzien van 4 koorden waarmee je de tas aan je bagagedrager knoopt. De extra ring kun je gebruiken om hem met een slotje aan je fiets te bevestigen.

3 februari 2016 om 13:39
canon1 Gebruiker

2de poging

hallo aldaar,is deze ook te gebruiken op een plooifiets? thx

3 februari 2016 om 18:12
Moderator Paul Moderator

Beste canon,

Indien uw plooifiets een bagagedrager heeft die maximaal 16 cm breed is, zal dat moeten passen.
Check ook de afmetingen van de fietstassen: 36 x 43 x 19,5 cm.

Wellicht zijn er gebruikers van plooifietsen/vouwfietsen, die hun ervaring kunnen delen.

Vriendelijke groet, Paul

3 februari 2016 om 19:35
josabbe Gebruiker

Stomme vraag misschien, maar toch even: 36 hoog en 43 lang? Of omgekeerd?

3 februari 2016 om 14:10
rob9100 Gebruiker

Hebben de kleppen een sluit meganiek (gesp of klittenband oz zo) of hangen ze gewoon?

3 februari 2016 om 18:07
Moderator Paul Moderator

Met een verstelbare gespsluiting sluit je het hoofdvak af. Daarnaast is er nog een voorvakje met rits aanwezig.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.