20 mei 2019 om 00:00
iBOOD

Nokia 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB

Nokia 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB

Sommige dingen veranderen niet. Na al die jaren is Nokia nog steeds een ‘household name’ en bouwen ze nog steeds degelijke mobiele telefoons.

Specificaties

Merk: Nokia
Type: 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB
Garantie: 2 jaar

• Android One: geen Bloatware!
  • Veelzijdige camera met Google Lens
  • Tot 2 dagen accuduur dankzij AI

Design

• Kleur: zwart en koper
  • Fijne diamantgesneden randen van 2,75 mm
  • Keramische coating
  • Unibody van: 6000-serie aluminium

Netwerk en connectiviteit

• Netwerksnelheid: LTE Cat 6, 2CA, 300Mbps DL / 50Mbps UL
  • Wifi: 802.11 a / b / g / n / ac
  • Bluetooth 5.0
  • GPS / AGPS + GLONASS + BDS, NFC

Prestaties

• Besturingssysteem: Android 9 Pie
  • RAM: 4 GB LPDDR4
  • CPU: Qualcomm Snapdragon 660

Opslag

• Intern geheugen: 64 GB eMMC 5.1
  • MicroSD-kaartsleuf: ondersteuning voor maximaal 256 GB

Audio

• Aansluiting: 3,5 mm hoofdtelefoonaansluiting
  • Luidsprekers: Enkele luidspreker met slimme versterker
  • Microfoons: drie microfoons met Nokia OZO Audio

Scherm

• Formaat en type: 6" IPS LCD Full HD +
  • Resolutie: (2160 x 1080, 18: 9), contrastverhouding van 1500: 1
  • Materiaal: Corning Gorilla Glass 3, gelamineerd en gepolariseerd

Camera

• Primaire camera: 12 MP 1.4μm f / 1.75 2PD met ZEISS-optiek, 13 MP 1.0μm f / 2.6 met ZEISS-lens, dual-tone flits
  • Camera aan de voorzijde: 16 MP met ZEISS-lens

Connectiviteit

• Kabeltype: USB Type-C (USB 2.0)
  • Sensoren: omgevingslichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, e-kompas, gyroscoop, vingerafdruksensor, hall-sensor

Accu

• Batterijtype: geïntegreerde 3800 mAh-batterij

Afmetingen

• Afmetingen (exclusief camera): 158,38 x 75,64 x 7,99 mm
  • Afmetingen (inclusief camera): 158,38 x 75,64 x 9,55 mm

In de doos

• Nokia 7 Plus
  • Nokia USB-C-oplader
  • Oplaad- / datakabel
  • Snelstartgids
  • SIM-deursleutel
20 mei 2019 om 00:14
mmmmm Gebruiker

deze telefoon laatst gekocht super telefoon , werkt zeer snel en geen rotzooi erop je bepaalt zelf welke apps je installeert  zit geen voorgeprogrammeerde  rotzooi op zeer lange batterij duur , top toestel  ben er zeer tevreden over

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:20
walteij Gebruiker

Mee eens. De Nokia telefoons met Android One er op zijn geweldig.
Het enige dat ik mis aan dit toestel is draadloos laden.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:20
chow Gebruiker

Helemaal mee eens. Ook laatst hier gekocht. Het enige dat ik een beetje mis is de mogelijkheid apps op mijn 200GB microSD te zetten, maar met circa 450 apps erop (bij mij staat er nu wel veel rotzooi op, maar dat is een eigen keus) kom ik nog steeds geen ruimte tekort. Spotify playlists, off-line kaarten van CoPilot en OsmAnd+ op de microSD.

Volgens mij met Oreo er op, maar kon meteen naar Pie. En elke maand een security update.

Ooit eens besloten geen telefoons boven de €300 meer te kopen. Daar voldoet dit toestel aan zonder dat ik iets aan mogelijkheden verlies.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 12:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor het delen van jullie uitgebreide en duidelijke ervaringen, mmmm, walteij en chow! Dat wordt op zeker gewaardeerd :-)

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:08
BigBangVampa Gebruiker

Hoe zit het met de leesbaarheid van het scherm in zonlicht en het probleem dat het scherm niet altijd de aanrakingen zou registreren. Blijkbaar zijn dat opmerkingen die heel vaak terugkeren.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:26
jup.deneddy Gebruiker

toen hij uit kwam waren hier wat bugs merkbaar onder tussen met Android 9 Pie  geen enkele opmerking meer hier in de familie zijn er 4 in gebruik

en iedereen is tevreden ( de eerst kosten ons 389€ ) zelf het veel voorkomend probleem met usb-c aansluiting heb ik nooit ervaren .

maar ieder merk geeft wel ergens een bug denk ik ,prijs zit meer dan goed

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:30
lloydibood Gebruiker

Als ik me niet vergis moet je bij de huidige Nokia’s kiezen tussen een tweede sim-kaart of een externe geheugen chip. Dus niet twee simkaarten en micro-sd tegelijk.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:39
jup.deneddy Gebruiker

4Nokia 7 Plus Dual SIM heeft een hybride kaartsleuf voor een tweede SIM-kaart of MicroSD-kaart

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:31
topol1625 Gebruiker

hallo

is the version with optical zoom?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:41
jup.deneddy Gebruiker

De 12 MP en 13 MP sensors met ZEISS-lenzen en 2x optische zoom zorgen voor heldere kleuren die jouw foto’s tot leven brengen.

alle info https://www.nokia.com/phones/nl_nl/nokia-7-plus

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:12
supermarktpc Gebruiker

Nee is geen zoom lens (zoom= variabele vergroting). Je hebt keuze tussen normaal en 2x vergroting.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 09:28
RDDR Gebruiker

Mijn vrouw heeft eerst een Nokia 5 gehad en nu een Nokia 8 en dit zijn uitstekende telefoons. Degelijk gebouwd, cleane Android versies en een zeer goed update beleid. Kan de huidige Nokia’s van harte aanbevelen.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 11:30
wimtsie Gebruiker

wat is de levertijd?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 11:38
Moderator Jim Moderator

Hi Wimtsie!

We verwachten hem 29 mei te verzenden! :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 11:47
Razorhead55 Gebruiker

Is het bekend of hier Novatek schermen in zitten? Deze moeten namelijk dmv reparatie vervangen worden, ze kunnen niet goed genoeg dimmen en de kleuren zien er slecht uit. Is ook erkend door Nokia.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 11:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Razorhead55,

Dit is bij ons helaas niet bekend.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 13:29
tja_010 Gebruiker

Hoe kan je zien of er zo’n scherm inzit?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 18:43
Judith020 Gebruiker

Ik heb er eentje besteld als opvolger van mijn Moto 4G.

Maar nu wel de vraag ..

Moet dat Novatek scherm sowieso vervangen worden of alleen bij merkbare klachten?

Je roept heel hard maar onderbouw het eens met feitelijke info?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 20:11
jerre muesli Gebruiker

Lijkt me niet. M’n Nokia7 heeft mooie kleuren en dimt zeker genoeg.

Maw moest het zo zijn zou dat zeker geen dealbreaker zijn.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 13:40
Mano777 Gebruiker

Dat kun je zien bij de hardwareinfo, instellingen. Het gaat echter niet om het scherm, maar de displaycontroller novatek v07. Dit geeft problemen bij het dimmen van het scherm en rare kleurinstelling.

Wil dit toestel graag als cadeau geven maar wil wel eerst weten of dit hier ook het geval is. Ten tweede, waar kun je terecht inzake de garantie?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:11

Hi Mano777,

Zoals hierboven aangegeven is het bij ons helaas niet bekend of deze telefoon van de batch is met een Novatek scherm.

Voor de garantie kun je direct bij ons terecht.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:36
droopyboo Gebruiker

Zou fijn zijn als jullie dat kunnen achterhalen. Is voor mij ook een dealbreaker.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 21:02
X-Fire-X Gebruiker

Wel een gemiste kans zo inderdaad. Telefoontje naar de leverancier (Nokia) met enkele serienummers en je had geweten of de voorraad waarschijnlijk wel of niet uit een batch met de matige controller komt.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:15
blackfin Gebruiker

Mooie aanbieding, meteen maar twee toestellen besteld voor familieleden. Dit is een prima medium range toestel zonder echte uitblinkende prestatie, nou ja op de lange batterijduur na dan. Nokia maakt gewoon goede toestellen voor een aantrekkelijke prijs.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:05
jenkins1 Gebruiker

Voor mij moet er ook duidelijkheid komen mbt het scherm, anders ga ik hem niet kopen. Kan toch niet moeilijk zijn om dit te achterhalen in dit technologie tijdperk!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:09

Zoals aangegeven is deze informatie ons niet bekend. We zullen hierover dus geen duidelijkheid kunnen verschaffen.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:17
jup.deneddy Gebruiker

als ik al zei wij hebben er hier 4 in omloop de jongste kom van enkele weken geleden via ibood den oudst is 11 maanden en daar tussen nog 2 modellen van de 4 plus

Ik heb de Novatek-V07 maar er is absoluut geen tint te zien, zelfs bij 0% helderheid. zou dus kunnen bij eerste batch ,firmware en Android pie en echt geen opmerkingen

Beantwoorden

20 mei 2019 om 17:35
supermarktpc Gebruiker

Mag ik hieruit verstaan, dat jullie dit verkopen zonder er zelfs maar 1 exemplaar in handen te hebben?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 18:42
blackfin Gebruiker

@supermarktpc: wat zou daar mis mij zijn dan? Ik snap die ophef over die controller niet, je leest daar een paar wisselende en woeste verhalen over op het internet. Je kan het ding altijd retour sturen toch? Er zullen vast ook andere aanbieders zijn die je zulke hardware details schuldig moeten blijven.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 23:52
Moderator Niek Moderator

Goedenavond supermarktpc,

iBOOD heeft geen eigen voorraad en kan daardoor deals ook zo scherp aanbieden.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:14
Mano777 Gebruiker

Mocht het toch gaan om een novatek controller, kan ik het toestel dan retourneren?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:17
Moderator Jim Moderator

Hi Mano!

Dit kan, let wel dat retourkosten zelf voor eigen rekening zijn! Je krijgt wel de originele verzendkosten die zijn betaald bij de aankoop, maar helaas niet de retourkosten.
Groetjes!

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:45
Mano777 Gebruiker

Beste Jim,

Dank voor je bericht!

Ik moet zeggen dat er heel snel wordt gereageerd op de berichten, mijn complimenten hiervoor.

Ik zal de bestelling zodadelijk doorzetten.

Grt

Beantwoorden

20 mei 2019 om 16:19
LupkaGirl Gebruiker

Is dit een Europees model, of zit er een verloopstekker aan?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 16:27

Dit is gewoon een Europees model :-)

Beantwoorden

20 mei 2019 om 16:34
MauriceRaes Gebruiker

Nokia heeft twee jaar systeem updates, maar is dat vanaf release datum, of nog twee jaar vandaag aanschaf?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 16:43

Dit is vanaf de release datum.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 16:45
MauriceRaes Gebruiker

Dat is dan nog 10 maanden. Niet slecht, maar wel jammer voor dit toestel

Beantwoorden

20 mei 2019 om 18:44
blackfin Gebruiker

Volgens mij zijn die 2 jaar gegarandeerd maar wie zegt dat ze niet langer doorgaan met updaten? Iemand ervaring mee?

Beantwoorden

bendia Gebruiker

389 € normale prijs ? zijn te koop voor 245 € in de winkel !

Beantwoorden

20 mei 2019 om 17:10

We hanteren altijd de adviesprijs die door de fabrikant aan het product is meegegeven. Meer informatie hierover kun je hierrr terugvinden.

Beantwoorden

Mano777 Gebruiker

Ik dacht 2 jaar android en 3 jaar security updates vanaf release

Beantwoorden

20 mei 2019 om 18:42
Satfreak1969 Gebruiker

Ik zit hard te twijfelen,…wel doen of niet doen.

Ik heb nu een Samsung S7 Edge die een beter scherm heeft (meer pixels)

Echter begint de accu slechter te worden.

Wie heeft een duidelijk advies  S7 Edge  vs Nokia 7 plus

Beantwoorden

20 mei 2019 om 19:04
Blaat78 Gebruiker

Ik ben een jaar geleden van Samsung S7 naar Nokia 7 plus gegaan. Nooit spijt van gehad. Batterij gaat makkelijk twee dagen mee. Geen voorgeïnstalleerde apps van de fabrikant die je niet kunt verwijderen. En snelle updates. Voor dit geld is er geen betere telefoon te vinden. Ik heb destijds het dubbele betaald en dat was het ook meer dan waard.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 19:05
elrolo Gebruiker

Tja, ik zoek een “upgrade” voor de S6 van mijn vriendin. Zij wil m.n geen kwaliteit verliezen op de camera. Dit is erg moeilijk te vergelijken, omdat alles met een S9 wordt vergeleken.

Ik heb net even de scherm issues doorgelezen, maar m.i. toch best heftig. Niet alleen de tint en helderheid, maar ook de gevoeligheid bij aanraken.

Van de S6 is al heel lang de usb connector kapot en er zit een barst in het scherm. Niet de moeite waard om allemaal te repareren. Verder is er geen sd uitbreiding mogelijk. In de S7 zou ik een andere accu zetten . Goede camera. mooi scherm. MicroSD. Ik zie geen winst met een midrange van nu, of je moet van verse updates houden

Beantwoorden

20 mei 2019 om 18:47
blackfin Gebruiker

OT maar wat typt dat Mionix Wei toetsenbord lekker, doet mij herinneren aan de tijd van de XT en wie heeft leren typen op een oude typemachine kan er ook lekker op los, goeie deal iBOOD.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 19:55
niels86 Gebruiker

Heeft deze telefoon 5ghz wifi?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 20:37
Moderator Jim Moderator

Hi Niels!

Hij kan zeker 5Ghz ontvangen :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 21:50
niels86 Gebruiker

mooi! perfect, dan ga ik m meteen bestellen :)

Beantwoorden

21 mei 2019 om 00:01
Judith020 Gebruiker

Beste Moderator Jim,

Ik zou het toch zéér op prijs stellen als je binnen de Ibood organisatie of desnoods gedeeltelijk moederbedrijf Mediamarkt de vraag uitzet of het hier gaat om een partij (afgeprijsde/te dumpen) Nokia 7 Plus toestellen waar zowel het geleidingsprobleem, alsook het USB C connector probleem, alsook (vooral ook) het Novatek probleem in schuilt.
Wat ik lees op o.a.
https://tweakers.net/productreview/195429/nokia-7-plus-dual-sim-zwart.html?mode=nested&niv=0&order=desc&orderBy=rating&page=2#reacties
Stemt mij ongerust als koper.
Het voelt nu meer als een gok van €200 dan een gezonde aankoop.
Alvast bedankt!

Beantwoorden

21 mei 2019 om 01:03
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Judith020,

Het gaat natuurlijk niet om een partij toestellen met problemen. Daar is iBOOD toch ook helemaal niet bij gebaat? Wanneer er iets mis is met een product, dan kun je altijd aanspraak maken op de garantie. Dit toestel is al vaker voorbij gekomen op iBOOD en de ervaringen waren vrijwel altijd positief.

Beantwoorden

21 mei 2019 om 11:23
matterne Gebruiker

is er wat meer bekent over de foute laad USB-C

Kan iemand mij vertellen of de telefoon een foute USB poort heeft of dat de lader dan wel de USB kabel het probleem is?

Uit alle tweekers mail en fora is dit niet eenduidig te achter halen en Nokia zwijgt in ALLE talen!

Beantwoorden

22 mei 2019 om 00:49
Judith020 Gebruiker

Ik wil je graag geloven hoor Niek!
Het beeld wat ik echter meekrijg op basis van met name Tweakers.net reviews is dat er schijnbaar meerdere batches bestaan waarin onvoldoende deugdelijke hardware onderdelen zijn gebruikt en dat de groep achter het merk Nokia onvoldoende doet om kopers van toestellen uit die batches tevreden te stellen wanneer ze (zelfs herhaaldelijk) problemen met hun toestel ondervinden.
Ik kan inderdaad altijd nog garantie claimen bij jullie maar als de reparatie ook nog eens een schimmig spel blijkt tussen Dynafix en Nokia … dan liever nee bedankt …

Beantwoorden

3 juni 2019 om 21:13
simonstevinweg Gebruiker

Dit toestel is vandaag bij een eerste update volledig vastgelopen. Scherm stelt dat het toestel in download modus zit. Harde reset haalt niks uit. Hebben meer mensen hier last van?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 23:00
Judith020 Gebruiker

Toeval of niet mijn toestel heeft dus wel degelijk de “problematische” Novatek display controller.
Rare toestanden zoals niet uit Whatsapp geraken en onderaan het scherm geen werkende systeem iconen zijn schering en inslag.
Ik laat mijn zoon het toestel een factory reset geven en werkt het niet dan komt het linksom of rechtsom terug op op jullie bordje IBood!

Beantwoorden

5 juli 2019 om 13:57
v.d.aa Gebruiker

Zelfde probleem hier, moet elke dag wel een keer de telefoon opnieuw opstarten omdat de systeem iconen niet werken. Het betreft dan alleen het onderste gedeelte van het scherm.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.