24 augustus 2019 om 00:00
iBOOD

Whirlpool Mobiele Airconditioner | 12.000 BTU | PACW212HP

Whirlpool Mobiele Airco | 12.000 BTU

Verdrijf de hitte en haal nu deze Whirlpool mobiele airconditioner in huis!

Specificaties

Merk: Whirlpool
Type: Mobiele Airconditioner | 12.000 BTU | PACW212HP
Garantie: 2 jaar

• Koelt, verwarmt, ontvochtigt
  • Voor ruimtes van 20 t/m 30 m²
  • HEPA filter, effectief tegen allergieën

(i) Gebaseerd op geluidsvermindering van 5 dB(A) ten opzichte van de maximale snelheid van de verdamper en de ventilator. Meting interne laboratoria volgens EN 12102.

Technische gegevens

• Type product: on/off
  • Type systeem: reversible
  • HEPA filter
  • Koelgas: R290
  • Besturingssysteem: 7 segment
  • Ontvochtigingsfunctie
  • BTU: 12.000 BTU

Voeding en energiegebruik

• Spanning: 220-240 V
  • Frequentie: 50 Hz
  • Verwarmingsvermogen: 1.15 w
  • Energieklasse (koelen): A
  • Energieklasse (verwarmen): A+

Geluidsniveau

• Geluidsvermogensniveau binnen-unit - hoge snelheid: 52
  • Geluidsvermogensniveau binnen-unit - lage snelheid: 50
  • Geluidsvermogensniveau binnen-unit - gemiddelde snelheid: 51
  • Geluidsvermogensniveau binnen-unit - Silent mode: 48

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 744 (H) x 448 (B) x 400 (D) mm
  • Gewicht: 35 kg
24 augustus 2019 om 00:08
vriendje100 Gebruiker

Ik heb deze de vorige keer gekocht. Werkt perfect. Slaapkamer is lekker koel. Geen spijt van deze machine.

Heb ik last van het lawaai? Daar gaat toch iedereen over vallen, nee. Als je de temperatuur zo zet, dat de motor niet de hele tijd uit valt, heb je er geen last van. Althans, ik niet.  Anders kun je ook oordopjes in doen.

Het is geen split unit, dus ja het maakt meer lawaai.

Prima airco. Het enige jammer is, dat je de verlichting wel uit kan doen als deze aan staat, maar niet als der airco uit staat. Dit betekend dan erg veel blauw licht in je kamer.

Tevreden gebruiker.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 00:28
Yvonne1968 Gebruiker

Een slimme wifi stekker er tussen zetten zou het probleem op kunnen lossen. Je haalt dan namelijk de stroom eraf waardoor er ook geen stroom gebruikt kan worden om de verlichting aan te laten. ;-) En anders gewoon even een shirtje er over leggen als ie toch helemaal uit staat. ;-)

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 14:29
robbo55 Gebruiker

Doekje of stukje karton erop. Opgelost.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 02:09
Tommie-1988 Gebruiker

Is er soms een overschot door de gehanteerde prijs? Hopelijk komt deze in de lente ook op Ibood voorbij haha.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 12:53
boeleke001 Gebruiker

Iemand ervaring met de ‘verwarmingsfunctie’ van deze airco?
We zouden deze graag tijdens de zomer gebruiken als airco (duh) maar in de winter zouden we onze veranda er willen mee opwarmen als we een feest of iets in die aard houden.
Er staat verwarmingsniveau 1.15W bij online maar ik kan me moeilijk voorstellen wat dit juist betekent :). Dus iemand ervaring?

Mvg

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 14:01
Diablo70 Gebruiker

Ik heb de verwarmings functie getest en moet zeggen dat het de ruimte best snel en aangenaam verwarmt.

Voor buiten onder een open veranda gaat het niet werken! De lucht die aangezogen word is te koud en de warme lucht lost sneller op dan verwarmt kan worden.

Dat word dus voor buiten een terras heater.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 16:14
jorgen Gebruiker

deze unit blaast de lucht omhoog, wat ideaal is om te koelen, maar om te verwarmen minder.

probeer dus de luchtstroom zo laag mogelijk te regelen.

PS meeste mensen voelen de koude vooral via de voeten (en niet alleen de vrouwen) als die warm aanvoelen is het sneller aangenaam.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 13:29
Paljas123 Gebruiker

Ik heb deze voor de zomer hier ook aan dezelfde prijs gekocht . En bevalt prima . Maakt wel wat lawaai , maar minder dan voorbij rijdende auto’s met bv de Velux beetje open of een kiepraam .

Koelen dan , ik heb gene spijt dat ik voor deze ben gegaan . Ik woon op een dak appartement , de kamer is +- 40 vierkante meter met schuin plafond vol dakpannen . Paar weken terug toen het 43 buiten was , was het binnen 30 , dat Is 12graden onder het gezonde max van 7 graden dat je onder de buiten temperatuur mag gaan . Smorgens gewoon op 28 gezet voor het werken gaan en lekker fris bij het thuis komen , zo moet je namelijk een klimaat regeling gebruiken . De airco die alleen ventileert is ongeveer een 50watt . Koelen +-1100 Watt .

En mensen , voor dit soort toestellen deze dingen doen voor een optimale werking .

- zorg dat er lucht de kamer in kan die je koelt . Doe je dit niet , gaat ze ook Niet w erken, door de darm blaas je lucht van binnen naar buiten , en die moet opnieuw binnen geraken . Bij onderdruk werken ze bijna nietmeer .

- gaat het warm worden , zet hem smorgens aan , thermostaat op een 7 graden onder de te verwachten temperatuur . Na de werkdag is het fris en het is ook goed voor het energie verbruik . Die compressor zal op het einde van de dag veel minder gedraaid en verbruikt hebben .

- heb je deze airco met een arround u functie , gebruik deze  ,en leg ze bij u . Deze zend dan om de 10min binnen de 7 meter de temperatuur door , op de unit zelf meten is eigenlijk , zinloos ….. .

-gebruik je deze functie , vergeet dan ook niet ze uit te schakelen als je de airco niet gebruikt . Ik heb het vermoeden dat dit niet via infrarood gebeurt , maar via een niet zo energie zuinig bleutooth protocol zodat die batterijen direct plat zijn .

Zo , ik hoop dat jullie hier wat aan hebben , ik ga de airco alvast aansteken hier ???? .

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 21:48
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Paljas123,

Bedankt voor het uitgebreid delen van je ervaringen en de waardevolle adviezen! Wordt gewaardeerd :-)

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 14:11
Diablo70 Gebruiker

Nog wat tips.

Op de afstandsbediening 1 x tijdens werkende airco drukken en de lamellen gaan op en neer.

6 sense werking: als je 6 sense aanzet word automatisch een optimaal klimaat geregeld door alle functies te gebruiken die op dat moment nodig zijn, warmte, ontvochtigen of koelen. Op de afstandsbediening staan dan 2 streepjes en je kunt dan de temperatuur lager of hoger zetten dan de ruimte temperatuur door omhoog of omlaag te drukken.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 14:12
Diablo70 Gebruiker

Voor de lamellen 1x op het terug pijltje drukken!

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 14:13
Diablo70 Gebruiker

Gebogen pijltje! :) rechts naast mode toets

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 15:03
Loetje202 Gebruiker

Ik heb via de vorige Ibood een zelfde exemplaar aangeschaft en ook net voor de laatste hittegolf. Erg fijn apparaat. Het is wel zaak om een degelijke afvoer naar buiten te maken. Met het bijgeleverde slang en uitschuif kunststof voorzetstuk is dat niet altijd meteen kant en klaar mogelijk. Voor een schuifraam vaak wel maar voor bijvoorbeeld een schuifpui niet. Ik heb dat opgelost door een triplex plaat van 30 cm breedte te voorzien van tochtband aan de lange zijde en deze in te klemmen tussen de schuifpui rails. De plaat hout heb ik voorzien van een gat dat ik heb afgetekend vanaf de bijgeleverde rooster uitlaatklep als mal. Zo is er ook een ‘dichte’ ruimte te maken en voor de open trap naar de 1e verdieping heb ik een stuk doorzichtig plastic sheet opgehangen met ducttape wat ook simpel te openen is. De hittegolf was zo wel uit te houden en het vertrek van 9 x 6 meter was gewoon zeer aangenaam. Enige minpunt, bij mij tenminste, is de afstandsbediening. Deze is vrijwel niet af te lezen vanwege het zeer slechte contrast, ook niet na wisselen van de batterijen. Misschien is het een exemplarisch probleem? Ik ben voor de prijs en de 12000 BTU plus de huis aan huis garantie nog geen betere deal tegengekomen. Fijne hittegolf gewenst  :-)

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 16:12
Paljas123 Gebruiker

Bedankt voor de aanvulling allemaal. Ik wou nog wat foto’s over Velux oplossing, kiepraam zonder hulpstukken, lawaai met Omni directionele microfoon ( op 2 meter 57db(c), een auto is 62 een traktor 71 ).:

Er gaat niks boven een split unit. Maar voor mensen met een huur appartement waar je niet mag boren enz is dit de oplossing gewoon. Hier in België, als ze nog leverbaar zijn, bij veel winkels niet meer leverbaar. De nieuwere modellen zijn ook stuk duurder.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 16:44
Loetje202 Gebruiker

Velux lijkt mij een lastig verhaal. Google eens op ‘Trotec raamafdichting’. Niet echt ideaal maar wellicht toch een optie.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 18:10
QuerulouS Gebruiker

Ik heb hem ook, alleen begrijp ik niet wat er wordt bedoelt met een condensslang permanent aansluiten als je hem als verwarming gebruikt.

Ook heb ik de unit al menige keren als airco gebruikt, en nog nooit hoeven af te tappen!

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 21:46
Diablo70 Gebruiker

Alleen nodig als je de ontvochtigings stand gebruikt. En dan naarmate de luchtvochtigheid in je huis zal je het moeten aftappen.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 19:38
Lngzwp Gebruiker

Ik krijg hem niet besteld. We wouden er 2 hebben.

Mss een probleem bij jullie?

Spijtig…

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 20:18
Moderator Mark Moderator

Hoi Lngzwp,

Wanneer ik het probeer lukt het wel. Heb je al geprobeerd om een andere browser te gebruiken of je cookie’s te verwijderen?

Beantwoorden

26 augustus 2019 om 22:36
robinkg Gebruiker

Weet iemand wat er wordt bedoeld met -1 of -2 in het scherm van de afstandsbediening wanneer je 6th sence gebruikt en op het pijltje naar beneden hebt gedrukt?

Vandaag de JET stand gebruikt maar ik heb het idee dat hij sneller en beter koelt bij de ‘arround me’ functie.

Verder ben ik heel blij met deze aanschaf (van april 2019). In ons huis hebben we draai-kiep ramen. Hiervoor heb ik een multriplex plaat ingemeten en op maat gemaakt. Hier heb ik de meegeleverde koppelstukken op geschroefd. Nu kan ik die plaat (met schuifjes) ik bijna elk raam oo de bovenverdieping zetten. Zo staat de airco voordat mijn dochter gaat slapen even op haar kamer en daarna op die van ons. Perfect!

Beantwoorden

26 augustus 2019 om 22:46
Moderator Niek Moderator

Goedenavond robinkg,

Bij een eerdere deal gaf een forummer het volgende aan:

6 sense werking: als je 6 sense aanzet word automatisch een optimaal klimaat geregeld door alle functies te gebruiken die op dat moment nodig zijn, warmte, ontvochtigen of koelen. Op de afstandsbediening staan dan 2 streepjes en je kunt dan de temperatuur lager of hoger zetten dan de ruimte temperatuur door omhoog of omlaag te drukken.

Misschien staat er ook meer uitleg in de handleiding? Klik hier voor de online handleiding.

Beantwoorden

28 augustus 2019 om 12:03
Morris67 Gebruiker

27 augustus afgeleverd bij vervoerder XXL Care. Voorgestelde afleverdatum door XXLCare 5 september. Een pakket uit de VS gaat sneller. Dat is dan wel een beetje jammer…

Beantwoorden

28 augustus 2019 om 15:20
hjwh Gebruiker

Bij mij net zo. Meer dan jammer.

Beantwoorden

30 augustus 2019 om 11:19
Morris67 Gebruiker

Aan een verwachte datum hebben we nog niet zoveel, dus heb even de mail nagelezen met de bevestiging, er zou binnen twee dagen contact worden opgenomen.
Nou dat is niet gebeurd. Ik heb Ibood gevraagd om opheldering.

—-

LS.

Onderstaand bericht heb ik 27 augustus ontvangen. In het bericht staat:
‘Alert Logistiek neemt binnen twee werkdagen contact met je op. Heb jij je mobiele nummer doorgegeven? Dan krijg je een sms met een voorgestelde leverdatum. Anders krijg je dit voorstel per e-mail of word je (anoniem) gebeld.’

Vandaag is het 30 augustus. Ik heb geen bericht van ibood of de vervoerder ontvangen. De T

Graag spoedig bericht om een bezorgdatum af te spreken.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.