12 februari 2013 om 00:00
iBOOD

Veho MUVI X-Lapse roterende camerahouder voor indrukwekkende panoramafoto’s of 360° graden time-lapse foto’s

Een must-have accessoire voor beginnende fotografen en film makers! De MUVI X-Lapse van Veho is een camerahouder die automatisch 360 graden draait om tot 360 graden time-lapse afbeeldingen te maken die, als je ze samen bewerkt, een indrukwekkend film effect of imposant panoramashot creërt. De MUVI X-Lapse kan worden ingesteld om tot 90 graden (15 minuten), 180 graden (30 minuten), 270 graden (45 minuten) en 360 graden (60 minuten) prachtige time-lapse filmpjes te maken. De MUVI X-Lapse heeft zowel een mannelijke en vrouwelijke standaard 1/4 -20 UNC tripod schroefdraad om camera’s op te zetten en om de X-Lapse zelf mee op een tripod te zetten voor nog betere beelden. Dit maakt het ideaal voor gebruik met lichtgewicht actiecamera’s met een continue foto modus zoals camera’s met een time-lapse functie en gewicht tot 750 gram. Je kan de Veho X-Lapse met professionele camcorders en camera’s gebruiken, en hij heeft ook een houder voor iPhones en smartphones. Als je de MUVI X-Lapse in combinatie met een van de vele beschikbare smartphone apps of de iPhone 5 panoramafotofunctie gebruikt kan zelfs de meest onervaren gebruiker ontzettend gave filmpjes en effecten maken!
  • Merk: Veho
  • Type: MUVI X-Lapse
  • 360° Rotating Camera Houder
  • Maak indrukwekkende panorama of 360° graden time-lapse foto’s
  • Verstelbare instellingen voor rotaties van stappen van 90° graden
  • Inclusief een afneembare smartphone houder voor mobiel gebruik
  • Geschikt voor gebruik in combinatie met time-lapse camera apps
  • Maximaal camera gewicht: 750g
  • Statief schroefdraad: mannelijk en vrouwelijk (1/4-20 UNC)
  • Maximale inschakel tijd: 60 minuten
  • Maximale inschakel graad: 360°
  • Afmetingen: 73mm x 48mm
  • Gewicht: 99g
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
12 februari 2013 om 00:13
jekaba Gebruiker

Hoe gaat de stroomvoorziening ?

12 februari 2013 om 00:19
Larrrrs Gebruiker

Volgens mij is dit niets meer of minder dan een kookwekker met statiefaansluiting :)

12 februari 2013 om 00:21
Cdude Gebruiker

Een opgedraaid veertje?

12 februari 2013 om 00:28
c-mattic Gebruiker

Correct. Daarbij hebben ze blijkbaar zelfs niet de moeite gedaan het belletje (bij het einde van de timer) te verwijderen :P
Ik vind het dan ook maar (zelfs na de iBood-korting) te duur voor wat het eigenlijk is. Misschien daarom dat het hier met korting te koop is… Does that ring a bell ;)

12 februari 2013 om 00:18
mrdummy Gebruiker

En hoe maak je de camera wijs dat ie opname moet maken…. zou anders fout gaan als beiden niet in sync lopen.

12 februari 2013 om 00:20
Larrrrs Gebruiker

Hij doet er een uur over om een rondje te maken dus dat zal nog wel meevallen.

12 februari 2013 om 00:22
Cdude Gebruiker

Snelle sluiter, daglicht , geen sync nodig

12 februari 2013 om 00:19
Zandertje Gebruiker

Mwah… voor de hoeveelheid dat ik panorama effecten gebruik zie ik het nut niet echt.

12 februari 2013 om 00:31
PACS Gebruiker

Op zich erg leuk ding. Maar wel een heel groot nadeel dat hij niet echt in te stellen is, zo te zien, op hoe snel die moet draaien over hoeveel tijd. Het is vrij normaal om elke 5s een foto te maken voor timelapse. Dit levert rond de 29s aan video op voor een 360º shot. Voor 90º heb je dan slechts een opname van 7 seconde. Daarbij vind ik de draaiing ook vrij schokkerig overkomen in de video. De draaiing lijkt me daarvoor toch nog niet te snel. Misschien ontbreekt het aan een juiste bewerking achteraf.

12 februari 2013 om 00:34
PACS Gebruiker

Overigens lijkt het me niet makkelijk om opnames te maken met professionele camera’s, zoals hier wordt aangegeven dat hiermee kan, als je maar 750gr maximaal mag belasten. Ook heb je voor dit soort camera’s dit niet nodig, en kan je zelfs beter met de hand schieten als je panorama’s wilt hebben in het geval er veel bewegende voorwerpen/mensen in de shot zitten. Natuurlijk wel nuttig op zich voor timelapse. Alleen jammer van de hierboven genoemde beperking.

12 februari 2013 om 00:34
sjoerdlosser123 Gebruiker

Het is inderdaad een luxe kookwekker. Maar voor het geld is het nog steeds goedkoop. Je moet dit dan ook niet gebruiken om een normale film op te nemen maar met een app voor timelapse. Afhankelijk van de app kun je veel mooiere filmpjes maken dan het voorbeeld.

Ik ga hem wel kopen en uitproberen, mocht het niet mooi werken kan het altijd terug :)

12 februari 2013 om 07:26
groentje1982 Gebruiker

Ik snap waarom, maar toch jammer dat deze strak vormgegeven eierwekker enkel een richting kan opdraaien. Kortom, met bewolking mee fotograferen kan alleen als de wind goed staat. De zon volgen is onmogelijk.

12 februari 2013 om 07:40
sbbakker Gebruiker

Dus als ik NU een 360 graden beeld van de omgeving wil maken, ben ik een uur bezig?

12 februari 2013 om 08:06
eldeejee Gebruiker
12 februari 2013 om 08:58
DaveVdE Gebruiker

Ik zie een markt voor zo’n apparaatje, maar dit is het dus niet.

12 februari 2013 om 10:07
Heyjijdaar Gebruiker

Conlusie gadgetgear: “De Muvi X-Lapse is een slimme toepassing op de aloude eierwekker. Dit maakt het mogelijk om ontzettend goedkoop automatisch panorama’s en time-lapse filmpjes te maken, maar heeft ook het nadeel dat de snelheid niet instelbaar is. Door gebruik van 1/4 -20 UNC schroefdraad is het wel mogelijk om de X-Lapse op een statief te plaatsen, en gewone camera’s op de X-Lapse te zetten, tot 750 gram.”

Met mijn spiegelreflexcamera met lens gaat ditniet lukken. Daarbij is de ‘kookwekker’ altijd in beweging en moet je nog een apparte timer remote hebben voor je camera. Voor de telefoon heb je gelukkig allerlei apps.

12 februari 2013 om 10:47
EljaTrum Gebruiker

Afgelopen weekend heb ik hier toevallig nog een review over geschreven op mijn site.
Ik ben in elk geval niet al te enthousiast:

http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/reviews/review_muvi_x-lapse_voor_time-lapse_videos.asp

Mijn exemplaar verloot ik overigens onder de reacties op mijn blog, dus wil je hem niet kopen, maar wel hebben..

12 februari 2013 om 10:53
IkBood Gebruiker

Het feit dat je er een Review over geschreven hebt, verteld mij al dat je er 1 in bezit moet hebben gehad en hebben gebruikt, en dat zegt echt iets over jou. (waarom zou iemand – in hemels naam – hier een Review over willlen schrijven?)
Werd de review schrijven zo goed betaald dan?

12 februari 2013 om 12:10
bensimmelink Gebruiker

Mooie site, bedankt!

12 februari 2013 om 14:08
Larrrrs Gebruiker

Het schrijven van zo’n nare reactie spreekt boekdelen over jou, me dunkt. Die jongen heeft gewoon een fotografieblog en krijgt blijkbaar af en toe iets toegestuurd wat ie dan reviewed. Wat is daar nu weer mis mee…? Zo gaat dat bij duizenden sites van audio via autotuning tot fotografie.

12 februari 2013 om 15:25
jekaba Gebruiker

Jeetje IkBood, wat ben jij een zure onaangename man. Bah.

12 februari 2013 om 20:05
EljaTrum Gebruiker

Gevolg van het hebben van een fotografieblog is dat mensen regelmatig producten willen laten reviewen. 
Zo ook dit gadget. Ik was wel benieuwd of het iets was, maar mijn verwachtingen waren niet al te hoog.

In dit geval mocht ik het product ook nog houden en verloot ik hem daarom onder de reacties. 
Dat was ook de enige vorm van ‘betaling’, dat ik hem mocht houden. Zoals je kunt lezen is mijn review ook niet al te positief; ook dat is een voorwaarde bij het schrijven van een review als bedrijven me wat op willen sturen. Ik wil gewoon mijn eerlijke mening geven.

16 april 2013 om 13:25
anne-marie-visser Gebruiker

Daar ben ik het mee eens.

12 februari 2013 om 10:50
IkBood Gebruiker

Zojuist heb ik 5 verschillende mensen aangesproken (3 collega’s en 1 klant, 1 leverancier, waarvan 2 collega’s een vrouw zijn) en hun effe snel gevraagd of zij snel even een blik zouden willen werpen over dit product, de gemiddelden hoefde ik niet eens te berekenen, iedereen was éénduidig:

Functionaliteits waarde = 0
Must Have waarde = 0
Pracktisch waarde = 0
Verkoop waarde = 0
Gadget waarde = 0

12 februari 2013 om 11:59
bensimmelink Gebruiker

Voor de action cam, die hier een tijdje geleden werd aangeboden (en die ik na uitproberen teruggestuurd heb) is het dingetje wel bruikbaar. Want die camera heeft een ingebouwde time lapse functie. Maar een uur zitten te wachten op een complete opname zal voor de gemiddelde actiefiguur te lang zijn. ;-)

Hoogste tijd voor een soortgelijk gevalletje met regelbare snelheid, grotere belastbaarheid, en niet te vergeten een afstandsbediening!

12 februari 2013 om 15:57
HSmeets Gebruiker

Je kan met een beetje creativiteit leuke dingen schieten met zo’n draaidingetje: http://www.youtube.com/watch?v=OAUedb7kbq0

IkBood zou ook ‘IkHebGeenFantasie’ kunnen heten! ;-)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.