30 juni 2020 om 00:00
iBOOD

2x V-tac Smarthome Inbouw Wifi Touch LED Dimmer | VT-5013

2x V-tac Smarthome Wifi Dimmer

Behalve op afstand je verlichting dimmen en aan- en uitdoen, kun je ook timers en programma’s voor de verlichting instellen. Of je dat nodig hebt? Jazeker! Lees maar snel verder...

Specificaties

Merk: V-tac
Type: Smarthome Inbouw Wifi Touch LED Dimmer | VT-5013
Garantie: 2 jaar
Aantal: 2 stuks

• Aanraakgevoelige sensor
  • Modern design met verlichte schakelaar
  • Compatibel met Amazon Alexa en Google Home

Technische eigenschappen

• Wifi-dimmerschakelaar gebouwd met stevig materiaal PC/Glas
  • Wifi 2.4 GHz: 2.412~2.484 GHz
  • Belastingsvermogen: 440 W
  • Ingaand: AC 90-250 V
  • Compatibel met Alexa en Google Assistant
  • Gemakkelijk te installeren - weinig onderhoud
  • Levenscyclus: 10.000 keer
  • Maximale stroomsterkte: 2 A
  • Werkt met V-tac Smart Home app
  • IP40 gecertificeerd
30 juni 2020 om 00:02
homyrs Gebruiker

Kan deze ook met de Nederlandstalige google home aangestuurd worden?

Beantwoorden

30 juni 2020 om 08:23
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen homyrs,

Google Home ondersteunt ook Nederlands, dus dat zou ook in het Nederlands moeten werken.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 09:39
homyrs Gebruiker

Dat klopt niet helemaal.

Als voorbeeld: nefit wordt ook niet in het NL ondersteund, zo zou moet je de verwarming in het Engels commando’s geven.

Vandaar dus mijn vraag want in de praktijk zijn 2 talen niet altijd als prettig te ervaren.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 10:19
RoelRoel Gebruiker

Ik neem aan dat deze gewoon op de standaard commando’s van Google zelf voor het bedienen van verlichting werkt en dat Nefit blijkbaar zijn eigen dienst/app toegevoegd heeft aan Google assistent. De verwarming bedienen zit overigens ook standaard in het Nederlands in Google Assistent (misschien niet de Nefit specifieke dingen).

Beantwoorden

30 juni 2020 om 15:54
Ruudje88 Gebruiker

Alles wat ik hier aan mijn Google Home heb hangen werkt gewoon in het Nederlands.

Nest Thermostaat
Klik-aan Klik-uit
Smart pluggen die voor €8 bij de Action koopt (top dingen trouwens)

Beantwoorden

30 juni 2020 om 00:05
nemelex Gebruiker

Tuya compatibel? Met andere woorden kan je deze configureren met de smartlife app van tuya?

Beantwoorden

30 juni 2020 om 08:24
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen nemelex,

Dit ga ik voor je navragen.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 08:25
Stannis Gebruiker

Dat hebben ze in 2019 wel aangekondigd maar is nog altijd niet het geval, als ik het goed lees. Overigens zou ik je de tip willen geven om je Tuya smart products aan te sturen met de Brilliant Smart app, ipv de native Tuya app. Dit, omdat die app wél IFTTT ondersteunt itt de Tuya app (sinds kort). In dat geval maakt het waarschijnlijk ook niet meer zo uit of V-tac compatibel is met Tuya want dat kun je via IFTTT zelf regelen.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 10:35
Moderator Bas iBOOD Moderator

Nee deze werkt niet met Tuya, maar heeft een eigen app: V-tac Smart.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 00:12
Tjakalagi Gebruiker

Let op. Je kunt deze niet 1 op 1 vervangen met je bestaande schakelaar. Je zult eerst een extra draad moeten trekken van de schakelaar naar de lamp.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 07:20
Gubberke Gebruiker

Je kent duidelijk niets van elektriciteit.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 12:35
Binnenmars Gebruiker

Tjonge Gubberke wat kraam jij een onzin uit, hieronder maak je het zelfs nog erger met je 2A automaat.

Dit is een lampschakelaar, 2A is geen enkel probleem.

In de meeste huizen hebben lampbedieningsschakelaars in de inbouwdoos alleen een Fase draad (bruin) en een schakeldaad (zwart).

De lamp zelf heeft een nul draad (blauw) en een schakeldraad (zwart) die naar de schakelaar gaat.

Wil je deze Wifi-dimmerschakelaar inbouwen en uiteraard gebruiken met Wifi dan heb je een nuldraad (blauw) nodig. Die zit dus vaak niet in je inbouwdoos en dan moet je dus een nuldraad (blauw) vanaf de lamp trekken, dat is wat Tjakalagi bedoeld. En dit is niet voor iedereen een eenvoudige klus.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 21:16
wva8x Gebruiker

Jij niet van taal

Beantwoorden

30 juni 2020 om 00:30
Matthe Gebruiker

Let op, je hebt een aarde draad nodig in de contact doos die er waarschijnlijk nu niet zit. Vaak is een schakelaar een onderbroken plus en moet de aarde erbij getrokken worden

Beantwoorden

30 juni 2020 om 06:24
kniesten Gebruiker

Gevaarlijke uitleg….

Vermoedelijk is hier een extra nul nodig ofwel een blauwe draad.

Schakelaar onderbreekt de fase niet de plus

Beantwoorden

30 juni 2020 om 15:11
Nitram13 Gebruiker

Heel gevaarlijke uitleg….

Pas op je brengt anderen in gevaar met dit soort opmerkingen.

Een aarde draad gebruik je bij een wandcontactdoos (stopcontact)

Beantwoorden

30 juni 2020 om 07:23
Gubberke Gebruiker

De opmerkingen hierboven over extra draad en onderbreking van L ipv N zijn je reinste onzin.  Dit is zeer eenvoudig te plaatsen.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 08:16
Verkoper Gebruiker

Er is wel een 3e draad nodig om deze schakelaar volledig (Wifi en dimmer) te laten werken.

De schakelaars zijn wel makkelijk te plaatsen en werken prima. Ze zien er ook wel stijlvol uit.
Er zijn ook schakelaars op de markt die geen 3e draad nodig hebben maar die werken dan weer zonder WIFI.

Misschien kan iemand va iBood het bedradingsschema van deze schakelaar hier plaatsen.
Dan hoeft dit ook niet een hele lange discussie te worden.

Er staan tientallen van deze soort schakelaars op de bekende chinese koopjesmarkt.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 08:20
frank.veen Gebruiker

Gubberke,

Kun je uitleggen hoe dan ?

Huidige situatie: fasedraad komt naar schakelaar, schakeldraad gaat uit naar lampen (plafond). Deze schakelaar heeft (voor de wifi neem ik aan) zelf voeding nodig en dus een nul draad (dus die moet ik in mijn geval dan nog extra trekken) ?

Beantwoorden

30 juni 2020 om 10:37

Hoi Verkoper,

Zeker, hieronder vind je het bedradingsschema.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 07:27
Gubberke Gebruiker

Maar het is GEVAARLIJK en verboden volgens AREI.

Deze kan slechts 2A schakelen. Je moet dus de automaat vervangen door een 2A model. Anders is uw installatie niet conform

Beantwoorden

30 juni 2020 om 11:29
speedy_s Gebruiker

je mag eens een led lamp gaan zoeken die 2A trekt, daar ga je zeer lang achter zoeken. :-)

Beantwoorden

30 juni 2020 om 07:41
Micha4 Gebruiker

Is deze dimmer geschikt voor LED?

Beantwoorden

30 juni 2020 om 07:50
Yuri72 Gebruiker

hmmmm… het heet “Wifi touch LED Dimmer”… hmmmm

Beantwoorden

30 juni 2020 om 08:25
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Micha4,

Het is een LED dimmer, dus inderdaad geschikt voor LED.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 07:58
DJwoodywoodpecker Gebruiker

Kan deze ook de wifi van de buren dimmen :-D:-D

Beantwoorden

30 juni 2020 om 08:49
hansspin Gebruiker

Dimmers worden geclassificeerd in R, L en C dimmers. Dat bepaalt welk soort licht/lampen er mee geschakeld kunnen worden of welke trafo’s.

Dat wordt hier niet vermeld. Je kunt er niet vanuit gaan dat LED correct gedimd wordt. Het kan dan bvb. gaan flikkeren.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 10:37

Deze zijn fase afsnijding, ze zijn uitermate geschikt zijn om LED lampen te dimmen.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 09:57
pkom01 Gebruiker

Wat zijn de exacte buitenmaten van de dimmer? Ik heb nu drie schakelaars in een frame en ben benieuwd of ik die kan vervangen door drie van deze dimmers naast elkaar?

Beantwoorden

30 juni 2020 om 10:38

Hoi pkom01,

Dit is 85 x 85 mm.

Beantwoorden

30 juni 2020 om 11:39
pkom01 Gebruiker

Bedankt

Beantwoorden

30 juni 2020 om 10:21
RoelRoel Gebruiker

Bij alle dimmers die ik heb zitten er meerdere naast elkaar of een stopcontact bij in een afdekraam. Dit lijkt me dan alleen bruikbaar als je ergens een losse dimmer hebt hangen wat vaak niet het geval is.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.