17 februari 2017 om 00:00
iBOOD

BlackSys BL-100N Dashcam | Extra Camera | GPS

BlackSys Dashcam | Extra Cam | GPS

Mis geen moment onderweg meer met deze BlackSys BL-100N dashcam met extra Camera en GPS.

Specificaties

Merk: BlackSys 
Type: BL-100N Dashcam | Extra Camera | GPS
Kleur: zwart
Garantie: 1 jaar

• Voor- en achtercamera
  • Meet beweging, filmt automatisch
  • Meerdere gebruiksmodi 

Processor CoreLogic ARM9
LCD Touchscreen 3,5 inch (9 cm) met 1.3M pixels
Sony CMOS Sensor
Maar liefst 10 uur opnemen met 16GB SD-kaart – compatibel tot 32 GB (niet meegeleverd)
Resolutie camera voor 1280x720 (HD) 30fps
Resolutie camera achter 640x480 (VGA) 20fps
Groothoeklens voor en achter 120°
GPS SiRF 4 antenne
G-sensor, 3-assige schokdetectie
Videoformaat H.264, PCM

Luidspreker 1W ingebouwd, volume regelbaar
Microfoon ingebouwd, regelbaar aan/uit
Voice Guide, stemassistent in het Engels, volume regelbaar
Stroomaansluiting DC 12V~24V 

Parkeermodus, automatisch geactiveerd, regelbaar aan/uit, tijdsduur instelbaar (let op: bij sommige automerken levert de 12 Volt aansluiting geen stroom als het contact niet aanstaat. In deze gevallen werkt de Parkeermodus alleen als er een DC Fuse stoomkabel of een OBD kabel is aangesloten.'

Bewegingssensor in de Parkeermodus registreert al 10 seconden voor een beweging of een schok!
GPS functies; gevolgde route, snelheid, via Google Maps
LED indicatoren geven de verschillende functies aan
Tijd en datum registratie

Bedrijfstemperatuur -20°C ~ +70°C
Bewaartemperatuur -30°C ~ +80°C
Door BlackSys ontwikkelde software voor het terugkijken van opnames op je computer (alleen Windows)
5 kabelhouders
Afmetingen: 16,8 x 12 x 3,5 cm
Gewicht: 97 gram

17 februari 2017 om 00:10
Striki1990 Gebruiker

Kan de achterste camera op de achteruit geplaatst worden?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 00:36
willenilse Gebruiker

Er zijn zo te zien 2 lenzen op 1 apparaat.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 08:43
Toemke Gebruiker

Check de laatste foto, het zijn 2 camera’s

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:17
Hatje Gebruiker

Ja je krijgt 2 camera’s. Eén voor de voorruit, en eentje voor op de achterruit.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 00:11
IBoodRichard321 Gebruiker

Hoe werkt dat met die achtercamera en waarvoor is dit? Zit deze in het display?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:17
Hatje Gebruiker

De achtercamera is een losse camera die je op de achterruit kunt plakken. Zo kun je dus ook filmen wat er achter je gebeurt.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 00:21
nikonman Gebruiker

Lijkt mij allemaal prima, maar toch een paar vraagjes al het kan voor ik tot aankoop overga,…

120 graden lijkt mij wat beperkt, mijn huidige geeft bijna 180°.

Hoe is opname kwaliteit ’s nachts ?

Naast  het automatische opslaan bij bewegingen in parkeermodus en bij bruske remmen bijvoorbeeld, neemt toestel in ‘loop’ op ? Hiermee bedoel ik dat je geheugen nooit moet wissen,.. enkel indien ‘auto opnames’ zo veel zijn dat ze geheugenkaart vol hebben geschreven.

Wil ik toch snel iets opnemen dat niet ‘verwijderd’ gaat worden, waar staat knopje.. is niet te zien op toestel en moet soms wel natuurlijk snel toegangelijk zijn.

Dank alvast.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 00:34
willenilse Gebruiker

Dat zijn features die je alleen op duurdere camera’s aantreft. De resolutie van deze is brrrrrr.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 00:31
swiftkiller13 Gebruiker

heeft de camera een interne baterij?

zodat als de 12V aansluiting niet werkt als de wagen uit staat deze toch nog steeds zijn werk doet.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:27
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Swiftkiller,

Hier ben ik niet geheel zeker van. Ik ga dit even voor je trachten te achterhalen!

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 11:13

Hoi swiftkiller,

Hij heeft een interne batterij, deze gaat enkele seconden mee, zodat je geen waardevolle informatie mist bij bijv. een ongeluk.

Applied the inbuilt Power Backup System, the system keep recording in saving data before and after 10 seconds, even in an accident such as power cut-off or ignition-off.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 00:54
GunGrave Gebruiker

Heeft deze nou dus de extra camera en GPS of is het de basic model met alleen de front cam?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:23
ohra Gebruiker

GPS en voorcamera en achtercamera zit er allemaal in

Beantwoorden

17 februari 2017 om 02:50
Ron72 Gebruiker

1.3 MP
Daarmee zie je dus de kentekenplaat voor je als een geel vlekje met wat zwarte stippen.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 04:56
markri Gebruiker

Dat is de resolutie van het schermpje op de Camera, er zijn ook videos op youtube te zien..

Beantwoorden

17 februari 2017 om 05:03
bramodb Gebruiker

Met de camera achteraan in VGA kwaliteit ben je niets. Ik beschik over eentje van BlackVue, natuurlijk moet je hierbij ook de prijs nemen…

Beantwoorden

17 februari 2017 om 10:25
ohra Gebruiker

Voor dit geld echt wel prima hoor. Op Youtube best goede filmpjes om de kwaliteit te bepalen.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 06:47
Robingriffith Gebruiker

Kwaliteitsimpressie:

https://www.youtube.com/watch?v=lEf654uh_ZQ

Men moet zelf maar beoordelen of die dat goed genoeg vindt. Let er wel op dat veel goedkopere dashcam’s upscalen. Dus filmen op 640*480 en opslaan in formaat 1080*720. Daar heb je dus heel weinig aan. Of deze dat ook doet kan ik niet oordelen.

Er zit inderdaad een losse achter camera bij als ik ‘m op deze site bekijk:

https://www.allcam.nl/blacksys-bl-100n-2ch

Zelf ben ik geen fan van de 3M stickers omdat je ‘m dan lastig/niet kan herplaatsen. Een zuignap vind ik fijner. Dan kan je ‘m weghalen als je af en toe je raam van de binnenkant eens goed wil schoonmaken of als je op Schiphol lang-parkeert en geen indruk wil wekken datje dure dingen in de dashboardkastje heb liggen.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 08:44
Toemke Gebruiker

Beelden kijken op je PC alleen met Windows? Niet voor mij dus..

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:44
Boei3nd3r Gebruiker

same here (OSX), jammer, want ik had best een dashcam gewild maar ga die dingen echt niet voor de volle mep kopen.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 14:08
Michiels13 Gebruiker

Ik heb een ouder model van blacksys en de video opnames kan ik gewoon via VLC kijken op elk soort toestel (heb ook een mac). Er is gewoon speciale software om meer gegevens te krijgen van de opnames, zoals gps van waar en hoe snel je aan het rijden was. Maar deze werkt bij mij eigenlijk ook op mijn mac. Heb deze gewoon van de officiele site gehaald.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 16:28
Toemke Gebruiker

Kan een MOD even bevestigen of dat ook voor deze camera geldt aub?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 16:42

Hoi Toemke,

Bij deze.

Video’s worden opgeslagen als .AVI-bestand. Alle videospelers (zoals VLC) die dit bestand kunnen afspelen, kunnen dus gebruikt worden om de beelden terug te kijken.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 februari 2017 om 19:27
Toemke Gebruiker

Bedankt Bas.

Als niet alleen videobeelden maar ook bijvoorbeeld GPS positie, snelheid enz ook zonder probleem kunnen uitgelezen worden is het ok, maar dan vraag ik mij af waarom er specifiek staat: (alleen Windows)

Beantwoorden

17 februari 2017 om 11:29
Janneman99 Gebruiker

Wanneer de kaart vol is schrijft hij dan automatisch over de oude opnamen heen.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 11:57
11325 Gebruiker

Ja, hij heeft een overwriting function. Staat op hun website: http://www.blacksys.co.kr/eng/product/product.php?id=38

Beantwoorden

17 februari 2017 om 12:43
tomverbinnen Gebruiker

Eventjes resumeren. Ikzelf ben al jaren bezig met dashcams dus weet waarover ik spreek.

De ibood dashcam is matig. Beeldkwaliteit is niet denderend, maar alles hangt af van wat je wil bereiken.

Wil je gewoon wat beelden hebben als je iets opmerkelijk ziet of een ongeval hebt volstaat deze wel, zeker een plus is de achterruitcamera, hoewel die natuurlijk meestal nog mindere beeldkwaliteit heeft. Prijs is ook niet slecht.

Opmerkingen als mijn Blackvue is veel beter slaat natuurlijk nergens op, die dingen kosten dan ook x keer de prijs van deze. Blackvue is trouwens ver overrated, voor die prijs heb je echt andere dingen op de markt.

Zelf heb ik momenteel de ddpai m6+ in 2K resolutie.

Belangrijk is wel dat als je deze deftig wil installeren en de kabels proper wil wegwerken je enkele uurtjes bezig bent, en dat je dan ook best aftapt in je zekeringkast met piggy back zekeringhouders. Daar moet je ook wel wat ervaring mee hebben of vrij handig zijn.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 15:47
BILLING Gebruiker

En hoe lang is de verbindingskabel naar de achterste camera???

Heb een bestelbus van 6,30 lang + nog wat extra lengte nodig om de kabel netjes te kunnen wegstoppen volgens de contouren van de bus.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 17:01
iamfreaky Gebruiker

4 meter heb ik op een andere site gevonden, alleen de lengte van de voedingskabel kan ik niet vinden. Iemand die dit wel weet?

Beantwoorden

17 februari 2017 om 17:56
BILLING Gebruiker

oei, met 4 meter loopt ge dus niet ver.

In een stationwagon zal het ook al krap worden vrees ik.

Misschien toch beter in een speciaalzaak alles ineens kopen en de volle pot betalen.

Jammer dat zo veel aangeboden zaken steeds weer vele vragen oproepen.

Het zou handig zijn als de verkoper dergelijke info direct zou plaatsen bij het artikel.

Beantwoorden

17 februari 2017 om 19:38
Andree Gebruiker

De 12V kabel is 3m lang, ik heb deze dashcam incl. een set draadloze bandendruk meters en daar is een andere gps/houder voor de communicatie bij inbegrepen.

In de achter camera gaat een snoer met mini usb en een micro usb gaat in de dashcam zelf.

Wil je deze verlengen dan kan dat wellicht als de pinbezetting 1 op 1 is.

Een beetje jammer is dat je beide camera’s niet horizontaal kan draaien of richten, alleen verticaal is mogelijk.

Voordeel is dat ze daardoor wel vrij stevig vast zitten.

Ik ben minder gecharmeerd van de ‘waarschuwings’ led aan de camera zijde, die is afgeplakt alsook de lensring.

‘Voor dit geld een leuk ding, ik heb alleen bij een goedkope Gembird ook gps gezien.

De 720p resolutie is gunstig als je lang wil opnemen, met 1080p zou de opnameduur veel korter zijn.

Het sd kaartje eruit vissen doe ik liever niet elke dag.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.